در واحدهای صنعتی کشور ظرفیت حدود یک هزار مگاوات دیزل کوچک و بزرگ وجود دارد که در سال گذشته 368 دستگاه باصرفه جویی 110 مگاوات برق با وزارت نیرو همکاری کردند که ارائه تخفیف برای 379 مگاوات برق بیش از 23 میلیارد و 400 میلیون تومان تخفیف به صنعتگران داده شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

احمدی یزدی در همایش مدیریت مصرف در صنایع که با حضور علیرضا احمدی یزدی مدیرکل مدیریت مصرف توانیر در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شدگفت: در طول چهار مرحله از اجرای طرح ذخیره عملیاتی در صنایع خوشبختانه تعداد صنایع مشارکت کننده از 406 واحد در سال 83 به تعداد دو هزار و 323 واحد افزایش یافته است.

احمدی یزدی اضافه کرد:طرح ذخیره عملیاتی اگر کمتر از 200 ساعت در صنایع مدیریت شود تخفیف های پیش بینی شده بسیار قابل توجه است و واحدهایی که با شرکت برق قرارداد منعقد کرده و در پیک بار با اعلام وزارت نیرو از شبکه خارج شده و مصرف خود را کاهش داده یا به ساعات بعدی منتقل کنند هزینه های تولید و انرژی آنها بشدت کاهش خواهد یافت و از قطعی برق نیز در واحد جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت صنایعی که می توانند از این طرح استفاده کند بالغ بر سه هزار و 100 واحد است که بالای یک مگاوات مصرف دارند که در سال گذشته یک هزار و 51 واحد صنعتی همکاری کردند اما دو هزارو 49 واحد هنوز در طرح مشارکت نداشته اند که بایدبرای جذب آنهااطلاع رسانی شود.

هر 10 سال حجم تاسیسات برق دو برابر می شود

احمدی یزدی یادآورشد:با افزایش میزان مصرف و تقاضا در هر 10 سال باید تاسیسات جدید در صنعت برق ایجاد شودکه درپنج سال گذشته در هر سال دو هزار مگاوات بار کاهش یافته که اگر تداوم یابد کار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی افزود: اگر یک ماه مدیریت بار به میزان 10 درصد کاهش یابد می توان پیک بار کشور را معادل سال گذشته ثابت نگهداشت لذا بایدصنعت گران مصرف انرژی فقط در زمانی که واقعا مورد نیاز است و به میزان لازم و با حداکثر کارآیی(زمان، میزان و نحوه) مورد استفاده قرار دهند تا مدیریت مصرف انرژی عملیاتی شود.

با صرفه جویی هزینه برق امسال کمتر از سال قبل می شود

مدیرکل مدیریت مصرف توانیر کشور گفت: 90 درصد مشترکان خانگی در مناطق غیر گرمسیری در سه پله اول مصرف ماهانه آنها کمتر از 300 کیلووات است که اگر 20 درصد صرفه جویی کنند علیرغم افزایش هزینه ها، هزینه برق امسال آنها کمتر از سال قبل خواهد شد/س

برچسب ها: صنعت ، صرفه جویی ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.