وزير راه و شهرسازي با اشاره به اهميت سيستم حمل و نقل يكپارچه گفت: در اكثر شهرهاي جديد واقع در نزديكي كلان شهرها مطالعات مربوط به احداث مترو انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي عباس آخوندی در حاشيه بازيد شهر جديد عاليشهر در استان بوشهر گفت: مسئله حمل ونقل يكپارچه بويژه در شهرهاي جديد از اهميت زيادي قرار دارد تا جايي كه در حال حاضر مطالعات لازم براي احداث مترو در اكثر شهرهاي جديد واقع در نزديكي كلانشهرها انجام شده است.

وي از هشتگرد – پرند و شهرهاي جديد واقع در نزديكي اصفهان به عنوان نمونه هايي از شهرهاي جديدي كه مطالعات مترو در خصوص آنها انجام شده است ياد كرد و افزود: ما در شهرهاي جديد حمل و نقل جاده اي داريم به منظور تامين حمل ونقل يكپارچه همزمان مد نظر داريم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به برخي مشكلات در تعاوني هاي مسكن مهر ادامه داد: با وجودي كه هيات مديره تعاوني ها مسئول مشكلات آنهاست با موافقت وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي يك نماينده را براي حل مسائل تعاوني هاي مسكن مهر تعيين كرده ايم تا هر جا نيازي به مداخله دولت براي حل مشكل است اين اقدام انجام شود.

وي سپس به وضعيت شهر جديد عاليشهر اشاره كرد و گفت: در اين شهر جديد 4 هزار و 700 واحد مسكوني مهر در دست احداث بود كه تاكنون 4 هزار واحد آنها تكميل شده است و 700 واحد ديگر نيز در دست ساخت هستند.

آخوندي با بيان اينكه تاكنون بخش عمده اي از واحدهاي مسكوني در دست ساخت شهر جديد عاليشهر تحويل متقاضيان شده است تصريح كرد: در حال حاضر ما به فكر تامين خدمات روبنايي لازم مانند فضاهاي درماني، تجاري، آموزشي، فرهنگي و انتظامي براي ساكنان اين شهر جديد هستيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علا
۲۳:۰۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
اول متروي كلان شهر ها رو حل كنيد بعد ...متروي اهواز قرار بود سال ٨٨ افتتحال شود ولي تا الان خبري نيست. تا كي بايد مردم اين توهمات شما رو قبول كنن
آخرین اخبار