"سرگئی رباکوف" معاون وزیر خارجه روسیه به شدت از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته از سری جدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه به شدت انتقاد کرد و این تحریمها را غیرقانونی و غیر متمدنانه خواند و گفت : تحریم صادرات تکنولوژی های پیشرفته به روسیه از سوی ایالات متحده نشان دهنده بازگشت به شیوه های جنگ سرد می باشد.

"سرگئی رباکوف" در سخنانی که پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه آن را منتشر کرده است گفت : ما به شدت این اقدامات را که در تلاش برای فشار به موسکو انجام پذیرفته را محکوم می نماییم.

وی گفته است : تحریم‌های یک‌جانبه بطور طبیعی غیر قانونی و نامشروع است و مسأله فقط این نیست که این کار با معیارهای روابط متمدنانه میان کشورها سازگار نیست ؛ بلکه این تحریم‌ها با مقتضیات قانون‌های بین‌المللی نیز در تعارض است.

وی گفت : تصمیم واشنگتن برای انجام تحریم بر اساس چشم‌اندازی بی‌نهایت اشتباه می‌باشد که درمورد وقائع اوکراین صورت پذیرفته است و این تحریم‌ها فرصت های رسیدن به راه حلی سازنده برای مشکلات موجود را بهبود نمی‌بخشد.

وی گفت : واشنگتن با این کار خود شیوه‌ای قدیمی از روابط را ، که به دوران جنگ سرد باز می‌گردد؛ زنده می‌کند.

شایان ذکر است که آمریکا علاوه بر بلوکه نمودن اموال 7 تن از مسؤولان روسیه و انجام ممنوعیت صدور ویزا و تحریم 17 شرکت که مرتبط با ولادیمیر پوتین هستند ؛ اعلام کرده است که با درخواست‌هایی که مربوط به صدور هرنوع از تکنولوژی‌های پیشرفته به روسیه که می تواند در وسائل نظامی روسی استفاده شود مخالفت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وسیه ، آمریکا ، تحریم ، جنگ سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار