جوان محکوم به اعدام قمی با گذشت اولیای دم از دار مجازات رهایی یافت.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تلاش "سیدسعید طالبیان" مدیر زندان و "داوودی" رئیس شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب قم و "اردستانی" عضو کمیته صلح و سازش زندان قم جوان 27 ساله که به دلیل قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود از دار مجازات نجات یافت.

مدیر زندان قم گفت: امروز با کمک خداوند تبارک وتعالی و همکاری دوستان در اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب و تلاش همکار گرامی اردستانی توانستیم جوان 27 ساله به نام (س-ع) را که به مجازات محکوم به قصاص نفس شده بود و جهت اجرای حکم آماده شده بود با همکاری عزیزان از خانواده اولیاءدم اخذ رضایت نمائیم.

وی عنوان کرد: برای کسب رضایت در این پرونده چندین جلسه قبل از اجرای حکم توسط همکاران واینجانب با خانواده اولیاء دم برگزار گردید و چند روز اجرای حکم به تعویق افتاده تا اینکه با مراجعه مجدد اولیاء دم جهت اجرا در زندان حاضر وزندانی محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم، باتلاش رئیس شعبه اول اجرای احکام و برادر اردستانی عضو کمیته صلح و سازش زندان با اخذ رضایت از اولیاءدم محکوم  به قصاص ازمجازات نجات یافت.

مدیر زندان قم ضمن تقدیر و تشکر ازرضایت اولیاء دم گفت: برقراری صلح و سازش در اولویت کار قرار دارد با قصاص فرد مجرم کینه‌ها و خصومت‌ها از بین نمی‌رود در این راستا تمام همت خود و همکاران و مسئولین قضایی به فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد.

وی در ادامه اظهارداشت: در سال جدید 1393از 5نفر ازمحکومین اجرای حکم 4 نفر با تلاش تیم گروه صلح و سازش زندان موفق به اخذ رضایت شده و در سال گذشته نیز از 23 پرونده محکوم به قصاص تعداد 13 پرونده با تلاش همکاران به صلح و سازش منجر شده است.

مدیر زندان قم در پایان گفت: امیدوارم در این فرصتی که برای حیات نجات محکومین به قصاص ایجاد می‌شود از انجام عمل خود نادم و توبه نمایند و طلب مغفرت و آمرزش برای متوفی و دعا گوی اولیاء دم باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار