فرماندار چالدران گفت: تالاب روستای زاویه سفلی بعد از 27 سال خشکسالی در شهرستان چالدران احیا شد.

احمدرضا قلی‌پور در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: تالاب روستای زاویه سفلی شهرستان چالدران که به علت خشکسالی و کم‌آبی 27 سال خشک شده بود احیا شد.

وی افزود: تالاب روستای سفلی به وسعت 25 هکتار بوده که در قدیم یکی از جاذبه‌های تفریحی شهرستان چالدران بوده و به علت بی‌توجهی خشک شده بود.

فرماندار چالدران اضافه کرد: با تلاش و اقدامات مسئولان، همکاری گسترده مردم شهرستان و اهالی روستا این تالاب احیا و به یکی از مکان‌های گردشگری در شهرستان چالدران تبدیل شد.

قلی‌پور به اقدامات انجام گرفته در خصوص احیای تالاب روستای سفلی اشاره کرد و افزود: انتقال و هدایت آب به داخل تالاب، همکاری مردم در راستای استفاده بهینه از آب‌های کشاورزی از اقدامات اساسی احیای این تالاب بوده است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در خصوص توسعه تالاب، خاطرنشان کرد: به منظور جذب گردشگران و توسعه تالاب روستای سفلی نهال‌کاری در اطراف تالاب صورت گرفته است.

فرماندار چالدران تصریح کرد: با احیای تالاب روستای سفلی در شهرستان چالدران شاهد بازگشت گونه‌های مختلف پرندگان به تالاب هستیم.

قلی‌پور ادامه داد: رهاسازی بچه ماهی در تالاب روستای سفلی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای توسعه تالاب و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است.

وی گفت: برای تسهیل گردشگران در بازدید از تالاب روستای سفلی در ورودی تالاب و ورودی شهر برای بازدید بهتر گردشگران تابلو نصب خواهد شدز/.

برچسب ها: تالاب ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.