به گزارش
خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اگرچه بسیاری معتقدند اسکی ورزش اقشار مرفه است اما برگزاری رقابتهایی که هر از چند گاهی به میزبانی هیئتهای اسکی و فدراسیون برگزار میشود گواه این است که سهم زیادی از اقشار جامعه به این ورزش علاقهمندند.
مسابقاتی که پس از هفت سال وقفه 114 شرکت کننده بومی و شهرنشینی در پیست توچال گرد هم آورد و تماشاگران پر شوری را به استقبال از این رقابت حساس و پر شور کشاند.
آماده سازی پیستی با استانداردهای جهانی ظرف مدت 10 روز میتواند بر اهمیت نقش اسپانسرها در پیشبرد اهداف اسکی اشاره کند. اسپانسرهایی که بدون فعالیت آنها فدراسیون و هیئتها نمیتوانند برنامههای خود را عملی کنند.
حفظ نظم و آرامش نیز از آن پست فاکتورهایی است که نیاز به آن در هر مسابقه ورزشی احساس میشود توجه به بعد همگانی کردن اسکی که همواره در دستور کار فدراسیون بوده است در چنین مسابقاتی که تلفیقی از هنر، تجربه و هیجان است میتواند همه را به آینده این رشته جذاب امیدوار کند.
***از روستاهای شمشک و دیزین تا ظاهر پر زرق و برق اسکی در این که لوازم اسکی قیمت ارزانی ندارند شکی نیست اما رشته اسکی از آن دست رشتههایی است که سهم زیادی از ملیپوشانش از دل روستاهای بومی جذب آن شدهاند.
کودکانی که در کوچههای خاکی خود اسکی کرده و بعد ترها پیراهن تیم ملی را بر تن کردند.
ریاضتی که در این رشته کشیده میشود اسکی را به یکی از دشوارترین رشتههای ورزشی تبدیل کرده است ورزشی که برای ادامه آن در بخش قهرمانی و فراتر از بعد تفریحی باید به شدت تمرین کرد، وقت گذاشت و پتانسیل به خرج داد بدون شک اگر اسپانسرها نیز در تامین لوازم و تجهیزات اسکی بازان کمک نکنند صرف این هزینهها به تنهایی عملی نیست.
ا ین یکی از مهمترین وظایف مسئولان است که برای همگانی کردن این رشته برنامه ریزی کنند.
جامهایی مثل کوئیک سیلور یادآوری است برای اینکه بخاطر بسپاریم می توانیم هواداران و علاقمندان به اسکی را به دور هم جمع کنیم و از رشته ای که با طبیعت عجین شده است نهایت استفاده را ببریم.
انتهای پیام/