حمید خواجه‌نژاد خبرنگار باشگاه خبرنگاران شب گذشته سه سوژه را زیر ذره بین 20:30 برد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اولین سوژه‌ای که خواجه نژاد به دنبال آن رفته بود پاداشهای میلیونیی بود که برای مجموعه مدیران شهر شیراز در نظر گرفته شده بود.

پاداشهایی که خبرنگار ما آنها را قائل شدن یک حق عجیب در شهرداری شیراز خواند اما دستغیب نماینده شهر شیراز آن را بر اساس طرح دو فوریتی مصوبه 218 شورای شهر شیراز دانست که طبق آن پاداشی برای مجموعه مدیران شهر شیراز درنظر گرفته شده بود.

پاداشی که سرجمع آن به این شرح است:
شهردار 45 میلیون تومان

معاونین 9 میلیون تومان

هر کدام از مدیران مناطق مبلغ 5 میلیون و چهارصد هزار تومان وهر کدام از مدیران ستادی مبلغ یک میلیون  وهشتصد هزار تومان
اما دراین بین استدلال شورای شهر شیراز درخصوص این مصوبه میلیونی جالب بود؛ حقدل رئیس شورای شهر شیراز این طور پاسخ داد: شهرداری که 1500 میلیارد تومان برای شهر درآمد کسب کرده است حق اوست که به او پاداش دهند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که این شهردار قبلاً نیز چنین پاداشهای میلیونی دریافت کرده است پاسخ داد: سال گذشته نیز شهردار 60 میلیون تومان پاداش دریافت کرده است، پس چطور سال قبل کسی در این خصوص اعتراضی نداشته است، در ضمن این پاداشها را به همه شهرها می دهند به شهر شیراز هم داده‌‌اند.

اما دستغیب در ادامه به آیین نامه حقوق و مزایای شهرداری‌ها مصوبه هیات وزیران اشاره کرد و بیان داشت: در این آیین نامه فوق العاده ی  تلاش تعریف شده و یک حقوق کامل را می ‌توان به عنوان پاداش محاسبه کرد.
این سخن این شبه را برای خبرنگار ما به وجود آورد که آیا ممکن است حقوق شهردار شهر شما 45 میلیون تومان باشد که پاسخ نماینده شهر شیراز چنین بود: قطعاً این طور نیست.
خبرنگار باشگاه خبرنگاران سوژه دوم خود را قیمت‌های سلیقه‌ای در دفاتر خدماتی انتخاب کرده بود و با نشان دادن یک دوربین مخفی این موضوع را اثبات کرد.
 دوربین مخفی ذره بین هزینه تعویض شناسنامه در سه دفتر پیشخوان دولت را نشان می داد که در هر دفتر پیشخوان با یک قیمت متفاوت مواجه شده بود.

دفتر اول که از سایر دفاتر منصف‌تر به نظر می‌رسید قیمت تعویض شناسنامه را 15 هزار تومان اعلام کرد اما دفاتر دوم و سوم به ترتیب قیمت‌های 30 و 25 هزار تومان را برای انجام این خدمت عنوان کردند.

اما سوژه سوم و آخر ذره بین 20:30 مربوط می‌شد به معرفی سازمان‌های کم کار در حوزه جوانان که خبرنگار ما با این گفته که شنیده می شود که وزارت ورزش و جوانان قصد دارد برای پیگیری مطالبات جوانان آستین بالا بزند و کارنامه عملکرد دستگاه‌ها را به هیات دولت دهد تا مشخص شود که کدام دستگاهها به وظیفه‌شان در قبال جوانان عمل نکردند به سراغ وزیر ورزش و جوانان رفت.

گودرزی نیز به ذره بین 20:30 این طور پاسخ داد: معاون محترم در امور جوانان موظف به پیگیری این موضوع  شده است که چرا تکالیف مشخص شده انجام نشده است و بدین ترتیب ما گزارشی به هیات دولت ارائه می‌کنیم و امیدواریم خود این  گزارش تأثیراتی بر فعال‌سازی و شفاف‌سازی سایردستگاه‌‌های ذیربط بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار ، شورا ، کسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
بخاطر همین پاداشهاست كه از یارانه انصراف دادند
آخرین اخبار