مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست این استان از منزل یک صیاد غیر مجاز در مشهد 66 حلقه مار سمی کشف و آن ها را ضبط کردند .

حمید صالحی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی بر شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و نیز نگه داری مخفیانه و غیر قانونی اجزای وحوش ، به محل اعزام شدند .
وی افزود : این ماموران در بازرسی از منزل این صیاد غیر مجاز ، چهار جعبه محتوی 66 حلقه مار سمی از گونه های حفاظت شده کشف و توقیف کردند .

به گفته صالحی 13 حلقه افعی بزرگ ، 45 حلقه افعی شاخ دار ، چهار حلقه کفچه مار ، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی ، گونه مارهایی است که در بازرسی از منزل این متخلف کشف ، توقیف و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت این تخلف را معادل دویست و 28 میلیون ریال برآورد کرد و مجرم را موظف به واریز این جریمه به حساب خزانه دولت دانست .

وی یادآوری کرد : بر اساس بند الف ماده 12 قانون شکار و صید ناظر بر ماده 680 قانون مجازات اسلامی ، افرادی که بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار و یا صید حیوانات وحشی حفاظت شده کنند به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 18میلیون ریال محکوم می شوند .

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مار ، سمی ، صیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.