در سطح کشور 134 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که از این مقدار 63 درصد مرتع،13 درصد جنگل و 24 درصد بیابان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیز داری کشور از فعالیت 350 پاسگاه در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری در این پاسگاه ها با متخلفین بطور جدی و قاطع برخورد می کنند.

 سرهنگ قاسم سبزعلی در جمع خبرنگاران در سمنان، گفت: توجه به منابع طبیعی از ارکان اساسی حیات انسانهاست و شعار امسال منابع طبیعی با مردم،برای مردم است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور در اداره منابع طبیعی استان سمنان اضافه کرد: در سطح کشور 134 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که از این مقدار 63 درصد مرتع،13 درصد جنگل و 24 درصد بیابان است.
وی با بیان اینکه مهمترین کار سازمان خفاظت پیش بینی و پیش آگاهی است افزود: در حال حاضر 350 پاسگاه در سراسر کشور فعالیت و با متخلفین برخورد می کنند.

سبز علی گفت: در سطح کشور 8 هزار گونه گیاهی شناسایی شده است که 5 هزار نوع آن از گیاهان دارویی و کم نظیرند.

وی از پیش بینی راه اندازی 15 ایستگاه اصلی اطفاء حریق در سطخ کشور خبر داد و اظهار کرد: این ایستگاه ها در سال جاری به بهره برداری می رسد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیز داری کشور با بیان اینکه هم اکنون 30 هزار همیار طبیعت در سراسر کشور فعالیت دارند افزود: برای تاثیرگذاری بیشتر انتظار می رود این رقم باید به عدد جمعیت کشور برسد.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای همکاری در حفاظت از منابع طبیعی، افزود: کد 1504 سازمان و سایت های ادارات کل منابع طبیعی آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در زمینه تخلفات منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیز داری کشور گفت: در قوانین فعلی مربوط به منابع طبیعی ،متاسفانه خلاء هایی وجود دارد که به همین منظور لایحه جامع منابع طبیعی در دستور کار سازمان قرار گرفته است. ضمن اینکه در این لایحه شرایط حقوقی لازم برای شهدا و مجروحین منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

سبز علی با اشاره به قاچاق چوب در کشور،تصریح کرد: برای قاچاقچیان چوب های جنگلی مجازات حبس پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع 25 درصد افزایش داشته است افزود: از سال 84 تا سال 92 پرونده های تخلفات از حیث تعدد 34 درصد کاهش و از نظر تخریب و تصرف نیز 27 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وجود خشکسالی شدید در استان سمنان گفت: تأمین و تجهیز نقاط بحرانی از تدابیر ویژه برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان است.

وی با اشاره به اینکه عامل 80 درصد از حریق های حادث شده در سطح کشور انسانی است گفت: 80 درصد این آتش سوزی ها در مراتع و 20 درصد آن در جنگل ها به وقوع پیوسته است.

ضمن اینکه،50 درصد از حریق های خادث شده در سطح جنگل ها نیز از نوع سطحی بوده است.

سبزعلی با اشاره به نگاه ویژه دولت به منابع طبیعی و محیط زیست، افزود: درسالجاری 7 میلیارد تومان نسبت به سال گذشته در بخش یگان حفاظت افزایش اعتبار وجود داشته است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.