براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور 2500 دانشگاه‌جهان در رتبه ممتاز و خوب قرار گرفته‌اند البته متقاضیان به این نکته دقت کنند که مدرک گروه دانشگاه‌های ضعیف ارزیابی نمی‌شود.

محمد حسین مجلس آرا مدیر کل امور دانش‌آموختگان خارج از کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: از سپتامبر 2013 آئین‌نامه‌ای مبنی بر رتبه بندی دانشگاه‌های مختلف جهان در 4 مرتبه ممتازA، خوبB، متوسطC و ضعیفD، دسته بندی شده‌اند. 

وی افزود: بیش از 1300 دانشگاه که جمعا 2500 دانشگاه در گروه دانشگاه‌های A و B قرار دارند و توصیه ما این است که هر یک از متقاضیان که می‌خواهند در دانشگاه‌های خارج از کشور به تحصیل بپردازند به این رتبه‌بندی دقت کنند. 

مجلس آرا تصریح کرد: متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اگر در دانشگاه‌هایی که در مرتبه متوسط و ضعیف تحصیل کنند، بعد از برگشت به کشور مدرک آنها ارزیابی مجدد می‌شود و باید چند واحد درسی را دوباره در دانشگاه‌های ایران ارائه دهند، بنابراین برای هیچ یک از متقاضیان ارشد و دکتری توصیه نمی‌شود که در دانشگاه‌های دارای مرتبه پایین علمی تحصیل کنند. 

وی در ادامه گفت: مدرک دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های مرتبه ضعیف تحصیل کنند قابل ارزیابی نیست.

 مجلس آرا خاطر نشان کرد: به دانشجویان ایرانی توصیه می‌شود در دانشگاه‌های گروه ممتاز،‌خوب و متوسط ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار