توسعه فناوری اطلاعات با پیوست فرهنگی، مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود، پیوست فرهنگی تکنولوژیهای تازه وارد مراحل نهایی را طی می‌کند مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر روز در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






توسعه فناوری اطلاعات با پیوست فرهنگی/ استفاده 90 درصدی از اینترنت به نحو مطلوب
محمود واعظی با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال تغییر است و اعتقاد دارم این سرعت مرهون پیشرفت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: این سرعت به گونه ای در حال افزایش است که تا سال 2020 نزدیک به 50 میلیارد انسان و ابزار بتوانند از طریق اینترنت کارهای عملیاتی انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید با پیوست فرهنگی همراه شود، اظهار داشت: امروز 90 درصد کاربری ها در داخل کشور از اینترنت به نحو مطلوب و مفید بوده اما باید توسعه ICT در کشور را بگونه ای دنبال کنیم که حداقل آسیب ها را داشته باشد. وی در ادامه افزود: براساس سیاست ها و اولویت هایی که در دولت دنبال می شود، امیدواریم بتوانیم با رفع مشکلات اینترنت ظرف دو سال آینده پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

واعظی که در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد درباره پیشنهاد جداسازی روز ارتباطات و روابط عمومی ضمن موافقت ضمنی از این پیشنهاد گفت: این موضوع بهتر است در شورای اطلاع رسانی دولت مطرح شده و تصمیم نهایی اتخاذ شود.



وی درباره وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پیشبرد اهداف نظام، به ثبت نام گسترده از متقاضیان دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: با امکاناتی که این وزارتخانه فراهم کرد، توانستیم این مرحله را با موفقیت سپری کنیم به طوری که شاهد بودیم در یک ساعت 500 هزار متقاضی دریافت یارانه بدون مشکل ثبت نام خود را انجام دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تمام امکانات و خدماتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار دارد در راستای سیاست های نظام و همبستگی هر چه بیشتر ارگان های دولتی صرف می شود و ما آمادگی داریم تا با فراهم سازی زیرساختها، مشکلات روابط عمومی ها و دستگاه های اجرایی را در بخش فناروی اطلاعات رفع کنیم.

به گفته وی دولت تدبیر و امید نیازمند یک کار منسجم و هماهنگ در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات است و در این راستا دولت از فعالان و مدیران روابط عمومی ها در ارگانهای مختلف می خواهد که با یک هم پوشانی منسجم سایر ارگان ها و سازمان ها را برای رسیدن به اهدافشان حمایت کنند

واعظی ادامه داد: دولت نمی خواهد اندیشه خود را با دعوا و تبلیغات نهادینه کند بلکه به دنبال اجرایی کردن سیاست های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری است و امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند همبستگی بخش های مختلف هستیم.


رقابت 36 تیم های دانشجویی برای بازی سازی رایانه ای
سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و با حضور 36 تیم بازی ساز دانشجویی، فردا سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان آغاز می شود.
این مسابقات با هدف کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی سازی، آشنایی با دستاوردها و توان ملی، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت برگزار می شود. ترویج طراحی و ساخت بازی های بومی و ملی مبتنی بر ارزشهای معنوی، هدفگذاری برای ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق علاقه مندان به بازی سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه ها و مراکز ایده پرداز و طراحی و تولید بازی در سطح کشور از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

محمد عصاریان دبیر سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای گفت: تمام کمیته های اجرایی مراحل آماده سازی نهایی زیرساختهای مسابقات همچون شبکه، اینترنت، سخت افزار و نرم افزار را برای برپایی این رویداد آماده می کنند. وی گفت: سالن سپیده دانشگاه آزاد اسلامی کاشان محل برگزاری این رویداد مهم بازی سازی است و برای اسکان تیم ها بازی ساز جوان کشور غرفه بندی شده است.



عصاریان به راهیابی و ثبت نام 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره به سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: میزان استقبال گروه های بازی ساز از این رویداد فرهنگی بسیار پرشور بود تا حدی که بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در مدت 2 روز ابتدایی ثبت نام کردند.

دبیر سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای ادامه داد: تیم های شرکت کننده از روز دوشنبه 8 اردیبهشت ماه در کاشان حضور یافتند و از صبح روز سه شنبه مسابقات بازی سازی در قالب 48 ساعت رقابت، آغاز می شود.

نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوانˈKASHAN GDC2012ˈ با حضور 34 تیم در سال 91 و دومین دوره این مسابقات نیز با عنوان ˈ IRANGDC2013ˈ با حضور 32 تیم در سال 92 در دو لیگ دانشجویی و آزاد برگزار شد.

وجه تمایز سومین دوره از مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوان ˈIRANGDC2014ˈ، حذف لیگ آزاد و برگزاری رقابت میان تیم های دانشجویی است. چهارمین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای قرار است سال آینده با حضور تیم های خارجی و در قالب بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار  شود.


مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در محل سالن سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه رسمی هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) به شماره ثبت 325081 راس ساعت 9:30 روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه در سالن سازمان حج و زیارت واقع در تهران خیابان آزادی نبش خیابان خوش شمالی تشکیل می‌شود.



استماع گزارش هیات مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ماه92، استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، بررسی و تصویب صورت‌های مالی مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند ماه 92 و تصمیم گیری در خصوص سود تقسیمی از دستور جلسه این مجمع است.


پیوست فرهنگی تکنولوژیهای تازه وارد مراحل نهایی را طی می‌کند
یک مقام مسئول در مرکز ملی فضای مجازی گفت: پیوست فرهنگی تکنولوژیهای تازه وارد که در مرکز ملی فضای مجازی در حال تدوین است آخرین مراحل تهیه را برای تصویب در شورایعالی فضای مجازی می گذراند.

محمدحسین پور مدیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تدوین پیوست فرهنگی برای تکنولوژیهای تازه وارد با هدف ارائه ضوابط و الزامات به اپراتورهای خدمات دهنده در کشور در دستور کار قرار گرفته تا پس از سرمایه گذاری در ارائه سرویس با مشکل محتوایی و فرهنگی مواجه نشوند. وی افزود: هم اکنون کارگروه محتوای مرکز ملی فضای مجازی این آیین نامه را در موضوعات مختلف برای تدوین نهایی مورد بررسی قرار داده است.

دبیرکل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه در این زمینه هر هفته از سوی کمیسیون های مرتبط، گزارشات پیشرفت کار برای تدوین این پیوست فرهنگی ارائه می شود گفت: پیش بینی می شود با توجه به سرعت انجام این طرح، آیین نامه پیوست فرهنگی بزودی برای ارائه به شورایعالی فضای مجازی آماده شود.



حسین پور خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی تکنولوژیهای ارتباطی پس از تصویب در کمیسیون محتوا به صورت آیین نامه باید در شورایعالی فضای مجازی تصویب شود تا ارائه دهندگان خدمات ارتباطی جدید بتوانند براساس الزامات و قوانین مندرج در این آیین نامه در حوزه محتوایی فرهنگی، سرویس های جدید را به کاربران ارائه کنند.

گفته شده که مصداق نخست این پیوست فرهنگی شامل تماس تصویری نسل سوم موبایل برای اپراتور رایتل خواهد بود؛ ارائه این سرویس از دی ماه سال 91 به دلیل مخالفت مراجع تقلید که این سرویس را در تضاد با آموزه های دینی دانسته که می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار کند ممنوع اعلام شد.

اخبار مربوط به نهایی شدن تدوین پیوست فرهنگی چندین بار توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده و در آخرین اخبار منتشر شده، اواخر سال 92 وزارت ارتباطات اعلام کرد که مشکل تماس تصویری رایتل رفع شده است؛ اما این سرویس همچنان برای مشترکان غیرفعال است و دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که تا زمانی که این پیوست فرهنگی از سوی این شورا، تصویب نشود این سرویس قابل ارائه نخواهد بود.


انتهای پیام/

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار