یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: برگزاری انتخابات در این شرایط مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و تمامی هم‌پیمانانش همچون فرانسه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر و... است.

"سید هادی سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه، گفت: انتخابات سوریه که قرار است در این مقطع زمانی بر طبق مقررات و اصول قانون اساسی جدید تجدیدنظر سوریه برگزار شود، یکی از حقوق حقه مردم این کشور است و هیچ کشور و قدرتی نه می‌تواند و نه حق دارد که در امور داخلی کشورها دخالت کند.

وی ادامه داد: حق مردم سوریه است که انتخابات در تاریخ مقرر، طبق قانون و با نظارت سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مانند سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان غیر متعهد‌ها، سازمان‌های حقوق بشر برگزار شود.  
 
سیدافقهی تصریح کرد: مسئله دیگر آنکه برگزاری این انتخابات در شرایط فعلی، بیانگر اقتدار، استحکام و انسجام دولت سوریه خواهد بود، چرا که مخالفان همواره تلاش داشتند تا با تبلیغات خود علیه نظام بشار اسد نشان دهند که وی تنها بر شهر دمشق و اطراف آن تسلط و اشراف دارد و تسلط اکثر شهرهای سوریه از دستش خارج شده است.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: از این رو با توجه به پیروزی‌های پی در پی ارتش سوریه و بازپس‌گیری بسیاری از مناطق حساس، استراتژیک و گلوگاه‌های مرزی، همچنین به هلاکت رسیدن بسیاری از تروریست‌های داخلی و خارجی سوریه که از ۸۳ ملیت با حمایت آمریکا و استکبار جهانی در این کشور حضور داشتند، برگزاری انتخابات در این شرایط مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و تمامی هم‌پیمانانش همچون فرانسه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان، قطر و... است.  
 
سیدافقهی ادامه داد: مسئله دیگر هراس فرانسوی‌ها، همچنین عربستان سعودی از برگزاری این انتخابات است که امروزه مواضعی افراطی‌تر از آمریکا اتخاذ کرده‌اند، طبق نظرسنجی‌هایی که در مطبوعات خارجی انعکاس یافته که جزو گزارش‌های محرمانه آن‌ها محسوب می‌شود، این نظرسنجی‌ها نشان می‎دهد که بشار اسد پیروز انتخابات باشد.  
 
وی اظهار داشت: این گزارش‌ها برای آن‌ها گزارش‌هایی تکان دهنده و رعب‌آور است، گزارش‌هایی که نشان می‌دهد بشار اسد در شرایط فعلی ۷۰ الی ۷۵ درصد در سوریه از محبوبیت برخوردار است.

سیدافقهی تصریح کرد: در حال حاضر اگر آنها یقین داشته باشند که کاندیدایشان در عرصه انتخابات برنده می‌شود به معرفی آن فرد اقدام می‌کنند، اما چون می‌دانند که هیچ کس جرئت هماوردی و رقابت با بشار اسد را ندارد، به این کار اقدام نخواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر قانون اساسی سوریه به شهروندان سوریه در داخل و حتی معارضین و مخالفین که در خارج از سوریه هستند اجازه می‌دهد تا به صحنه انتخابات بیایند و با یکدیگر رقابت کنند و به نوعی وارد رینگ رقابتی شوند، اما آن‌ها نه از ترسشان در برابر بشار اسد و نه به این دلیل که ارتش سوریه حامی بشار اسد است و یا اینکه مطبوعات و رسانه‌ها در اختیار وی هستند، بلکه به این دلیل که مطمئن هستند در این صحنه شکست می‌خورند، هیچ‌گاه جرئت شرکت در انتخابات را به خود نمی‌دهند.


این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: و این در حالیست که این شکست یک برگ برنده برای بشار اسد و همچنین یک روحیه قوی‌تر و نیرومند‌تر به مردم سوریه می‌دهد، همچنین ضربه جبران ناپذیر و هلاکت‌کننده‌ای برای معارضین و تروریست‌های سوری محسوب خواهد شد، بنابراین تنها راهی که احتمالا می‌تواند از نظر آنها انتخابات را متوقف کند و یا اجازه برگزاری ندهد و آن را مختل شازد، جوسازی‌هایی در روند انتخابات مبنی بر عدم مشروعیت آن است.  
 
سید افقهی افزود: از این رو معارضین در تلاش هستند تا با تشدید جو امنیتی_ نظامی از طریق موشک‌های ضد زره و یا موشک‌های ضد هواپیما در روند برگزاری انتخابات اختلال ایجاد کنند و آتش جنگ را شعله ور‌تر کنند و به معارضین روحیه بدهند تا مانع از برگزاری انتخابات شوند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اینها در حالی است که اراده مردم همواره در تمام این توطئه‌ها آتش افروزی‌ها و جنایت‌های ضد بشری پیروز خواهد شد، لذا بازنده اصلی این انتخابات آمریکا، استکبار جهانی و هم پیمانانش به ویژه فرانسه و عربستان که بیشترین ضرر را آن‌ها متحمل خواهند شد، هستند و این مهم برای استکبار جهانی امری مایوس‌کننده است که نمی‌توان رد مقابل اراده مردم ایستادگی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار