اسکای نیوز گزارش داد: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی درجهان توسط مسئولان آمریکایی اداره می‌گردد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  "اسکای نیوز عربی "، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در جهان به مانند توئیتر توسط دولت آمریکا اداره می‌شود ، تا از اهداف آمریکا در کشورهای دیگر حمایت شود.

این شبکه در گزارش خود می‌گوید : مسئولان آمریکایی اعلام کرده‌اند دولت باراک اوباما پس از آنکه بودجه برخی از این شبکه های اجتماعی تمام شد ، اقدام به بستن آنها نمود؛ چرا که دولت آمریکا نتوانسته بود تا این شبکه‌ها و طرح‌ها را به پروژه‌هایی که دارای سود تجاری باشند و ازنظر بودجه وابسته به خود باشند تبدیل کند.

این شبکه سپس در ادامه گزارش خود می‌گوید : خدمات این شبکه‌های اجتماعی تا زمانی که پشتیبانی مالی و حمایت آمریکا وجود دارد، برقرار هستند به مانند "Yes Yoth Can" در کنیا . برخی از این شبکه‌ها پس از آنکه مقامات دولتی در این کشورها از وجود آنها مطلع می‌گردند به کار خود پایان می‌دهند.

این گزارش همچنین می‌افزاید؛ دولت آمریکا و آژانس توسعه ملی ایالات متحده آمریکا این پروژه‌ها را مدیریت و بر آنها نظارت می‌کنند. مطبوعات آمریکا ماه گذشته فاش کردند که دولت آمریکا اقدام به برقراری شبکه اجتماعی "zunzuneo" در کوبا کرده بود تا در بلند مدت جوانان کوبایی را به انقلاب برعلیه نظام حاکم در این کشور تشویق نماید، اما به دلیل بودجه پایین آن وعدم اقبال به آن، دولت آمریکا مجبور گردید که آن را در سال 2012 ببندد.

این شبکه در پایان گزارش خود می‌گوید : دولت آمریکا پس از بهار عربی در سال 2012 سعی نموده تا شبکه‌های اجتماعی را گسترش دهد؛ چرا که در تبادل اطلاعاتی و اخبار در آن زمان و تا الان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار