عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران توجه به بیانات مقام معظم رهبری را برای استفاده بهینه از منابع و امکانات داخلی، جهت پیشرفت کشور ضروری دانست.

دکتر بابک مصباحی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: با بررسی بیانات مقام رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی این مساله کاملا روشن است که باید بررسی دقیق در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت چگونه می‌تواند در زمینه باز‌شناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران گام بردارد، افزود: در این راستا با پشتوانه‌ای که برای طب سنتی در کشور وجود دارد می‌توان از این ظرفیت استفاده بهینه شود زیرا از نظر تاریخی نیز منابع خوبی وجود دارد که با مدیریت صحیح دانش می‌توان از این امکانات استفاده نمود. 
 
وی همچنین در خصوص اینکه دستگاههای دولتی چگونه می‌توانند سیاستگذاری و نظارت کارآمد بر تولید، مصرف و واردات دارو، واکسن، محصولات زیستی و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات داشته باشند،خاطرنشان ساخت: یکی از نکات مهم در تصمیم گیری کشوری دارا بودن برنامه‌های استراتژیک است. 
 
وی افزود: در برنامه‌های استراتژیک باید علاوه بر نیازهای حال کشور نیازهای آتی نیز در آن دیده شود. 
 
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خاطرنشان ساخت: به نظر می‌رسد بعلت تغییرات مدیریتی در سطوح تصمیم گیری مراکز مسوول به علت عدم وجود یک برنامه مشخص استراتژیک تصمیم گیری‌های مختلف در دستور کار دولت مردان صورت می‌پذیرد که تنها در رفع نیاز‌های لحظه‌ای بوده و از یک برنامه بلند مدت تبعیت نمی‌کند و به همین دلیل ما دارای مشکلات مقطعی در مسایل دارویی می‌شویم. 
 
به گفته وی تدوین یک برنامه استراتژیک لازم الجرا بسیار مورد نیاز است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار