روزنامه آمریکایی گلوبال پست نوشت: یکی از علتهای تحویل بالگردهای آپاچی به مصر توسط آمریکا ، رقابت آمریکا با روسیه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی گلوبال پست  نوشت: یکی از علتهایی که ایالات متحده آمریکا  اخیرا اقدام به عرضه هواپیماهای آپاچی به مصر کرده است ، رقابتی است که آمریکا با روسیه برای امضای معاملات تسلیحاتی با قاهره دارد.

این روزنامه سپس از قول "زاک گلد" تحلیلگر آمریکایی می‌نویسد: روابط نظامی میان مصر و ایالات متحده سبب شده است که آمریکا اقدام به بروز کردن ارتش مصر کند و مصر از آمریکا سیستم‌های دفاعی خریداری کند.

این روزنامه همچنین از قول "مایکل ویس" سردبیر مجله آمریکایی "interpreter" نقل می‌کند که می‌گوید: مسکو خواهان این است که با واشنگتن در مسلح ساختن مصر رقابت نماید. وی می‌گوید: قاهره این مسأله را می‌داند و از این رو السیسی به سمت روسیه رفته تا باعث گردد ایالات متحده به فرستادن بالگردهای نظامی به مصر ادامه دهد.

این روزنامه سپس از قول "روسلان بوکوف" کارشناس روسی در امور دفاعی می‌نویسد که گفت: هیچ اصراری بر اینکه قرارداد تسلیحاتی در آینده میان مصر و روسیه وجود داشته باشد، وجود ندارد.

وی در گفتگو با روزنامه گلوبال پست می‌گوید: معتقد هستم که روابط مصر و آمریکاهنوز آنقدر قوی است که نیازی نباشد تا روسیه در جایگاه واشنگتن قرار بگیرد.

این روزنامه سپس می نویسد :  طبق تخمین‌های مرکز تحلیل استراتژی و تکنولوژی که "روسلان بوکوف" آن را مدیریت می کند رقابت روسیه با آمریکا در زمینه تجارت سلاح واقعی است و میزان قراردادهای سلاح‌های روسی فروخته شده به مصر در سالهای 2001 تا 2010 از کمتر از 100 میلیون دلار تا نزدیک به یک میلیارد دلار می‌رسد و در سال 2013 نیز روسیه به مصر بالگرد از نوع "Mi-17V-5 14" فروخته است.

این روزنامه در پایان می‌نویسد : پوتین نمی خواهد جایگزین نفوذ آمریکا در مصر بطور کامل بشود ، اما  فقط می‌خواهد تا نفوذ آمریکا را کاهش داده و با افزایش نفوذ خود برگ برنده ای در اختیار داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار