نماینده تاکستان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نیرو فردی کارکشته، زرنگ و مخلص است، گفت: مشکل آب موضوعی است که از عهده وزارت نیرو به تنهایی خارج است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

رجب رحمانی درباره دلایل استیضاح وزیر نیرو، افزود: اینکه وزیر نیرو را عامل کم آبی بدانیم اشتباه است زیرا کمبود بارندگی، تشدید خشکسالی و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی، سبب افزایش کم آبی در کشور شده است.

وی افزود: هرچند مشکلات مرتبط با مساله آب از سوی شورای عالی آب به ریاست رییس جمهوری در حال پیگیری است اما وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو نیز باید تدابیر لازم را برای مدیریت منابع آب و اصلاح روش‌های مصرف اتخاذ کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس عملکرد وزیر نیرو را در مجموع مناسب دانست و تاکید کرد که کارکرد وی در بخش‌های نیروگاهی، تامین برق روستاها و اصلاح سیستم‌های برق مناسب بوده است.

رحمانی گفت: احتمال اینکه هیات رییسه مجلس جلسه‌ای با طراحان استیضاح و حضور وزیر نیرو برگزار کند، وجود دارد اما اگر نمایندگان به نتیجه‌ای نرسند موضوع در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی افزود: سوال نمایندگان بیشتر در زمینه مشکلات آب و مسایل کشاورزی و نحوه تامین آب است که در حال حاضر 17 تا 18 استان کشور در وضعیت بحرانی قرار دارند.

نماینده مردم تاکستان، خاطرنشان کرد: اگر آب استان یا منطقه‌ای قطع شود بخش کشاورزی و صنعت نیز با مشکلات روبرو خواهد شد که آثار سنگینی را در برخواهد داشت و مدیریت چنین وضعیتی پیچیده‌تر خواهد بود.

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب سدها به یک سوم کاهش یافته و این تاثیر نامطلوبی بر کشاورزی و صنعت خواهد گذاشت، گفت: بسیاری از فعالان بخش صنعت و کشاورزی و دامداری برای ایجاد کارخانه یا دامداری و مرغداری مراجعه می‌کنند ولی به دیل کمبود آب به آنها مجوز داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در هر صورت استیضاح‌‌کنندگان موضوعات خود را مطرح خواهند کرد و وزیر نیرو نیز پاسخ‌ها و استدلال‌های خود را ارائه خواهد کرد و در نهایت مجلس قضاوت خواهد کرد.


برچسب ها: مشکل ، آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.