بر اساس گزارشی که یک پایگاه فرانسوی آن را منتشر ساخته قطر ماهانه 100 شورشی را برای جنگیدن در سوریه آموزس می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری "بانوراما الشرق الاوسط" طبق گزارش تصویری که شبکه ماهواره‌ای "فیس نیوز" آن را انجام داده است و پایگاه فرانسوی ویژه امور دفاعی به نام "انفوس دیفنس"  آن را منتشر ساخته قطر اقدام به آموزش شورشیان قبل از فرستادنشان برای جنگ به سوریه  و پیوستن به ارتش آزاد و سازمان های تروریستی و بنیادگرا مانند جبهه النصره می‌کند.

این تحقیق همچنین اعلام می‌کند : در زمانی که جنگ میان ارتش سوریه و دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش درگرفته ، گروه این شبکه تلویزیونی توانسته است تا یک تحقیق مستند و مهم که ابعاد جنگ در سوریه و کشورهای هم‌پیمان با گروه‌های مخالف دولت سوریه را نشان می‌دهد ،به انجام رساند.

این گزارش می‌گوید : شبه نظامیان شورشی دارای دستگاه های "جی پی اس" با دو زبان عربی و انگلیسی هستند که از سوی ایالات متحده به این افراد داده شده است و این تازه علاوه بر موشک‌های ضد تانکی است که در اختیار این گروه قرار گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از شبه‌نظامیان قبل از آنکه به سرزمین‌های سوریه وارد گردند آموزش می‌بینند و از قول این شبه نظامیان می‌گوید : یک هفته را در ترکیه بخاطر معاینه پزشکی گذرانده‌اند و پس از آن به قطر اعزام شده‌اند تا به مدت 3 هفته آموزشهایی را با سلاح‌های از نوع "AK 47" و مسلسل‌های 7.62 میلیمتری و موشک‌های ضدتانک از نوع "spg-9" ببینند.

این گزارش این موضوع را از روی گفته یکی از شبه نظامیان نقل می‌کند که گفته است ماهانه گروه‌های جدیدی به قطر اعزام می‌شود که هر گروه بالای 100 نفر می باشد.

این گزارش می‌افزاید : پس از پایان آموزش‌ها تن از شبه نظامیان یک دستگاه بی‌سیم ، یک جلیقه ضد گلوله و جعبه کامل کمک های پزشکی دریافت می‌کند ، آنگاه در غرب حلب و در نزدیکی مرزهای ترکیه سلاح‌های این افراد به آنها تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قطر ، پرورش ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار