یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با برگزاری انتخابات زمینه‌های ثبات در این کشور تقویت می‌شود هر چند، هم‌اکنون مخالفان و حامیان خارجی تروریست‌های دولت سوریه، تلاش گسترده‌ای را برای کارشکنی در انتخابات به عمل آورده‌اند اما دولت بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر مصمم است.

"احمد کاظم‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخابات آتی در سوریه، گفت: برای این که در این کشور خلاء عامیه پیش نیاید باید انتخابات برگزار می‌شد به همین دلیل دولت تصمیم گرفت که علی‌رغم مخالفت‌هایی که از سوی مخالفان یا حامیان خارجی آن‌ها اعمال می‌شد این انتخابات را برگزار کند.

وی افزود: در حال حاضر دولت این کشور حاکمیتی در دست دارد و توانسته به موازات پیروزی‌هایی که "بشار اسد" در سوریه به دست آورده در عرصه سیاسی هم ابتکار عمل را به دست بگیرد و اعمال حاکمیت کند.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: با برگزاری انتخابات تلاش‌هایی که برای دور نگه داشتن سوریه از نظام جهانی صورت می‌گیرد بیش از پیش تضعیف خواهد شد و آثار مثبتی که برگزاری این همه پرسی می‌تواند برای دولت سوریه داشته باشد موجب شده مخالفان با برگزاری این مهم مخالفت کنند و از هم اکنون تلاش می‌کنند مسئولیت آن را زیر سوال ببرند.
 
کاظم‌زاده اظهار داشت: در مجموع باید گفت برای این که خلاء قانونی در سوریه پیش نیاید برگزاری انتخابات در این کشور ضروری بوده و حتی با وجود برخی مشکلات از جمله اشغال بخشی از مناطق توسط تروریست‌ها و وضعیت مردم آواره، دولت برای این که مانع از به وجود آمدن خلاء قانونی برای ریاست جمهوری شود تصمیم به برگزاری این انتخابات در موعد مقرر گرفته است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات زمینه‌های ثبات در این کشور تقویت می‌شود هر چند، هم‌اکنون مخالفان و حامیان خارجی تروریست‌های دولت سوریه، تلاش گسترده‌ای را برای کارشکنی در انتخابات به عمل آورده‌اند اما دولت بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر مصمم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.