این ترانه‌سرا معتقد است بازشدن فضای فرهنگی و تبادل آزادانه افکار استقبال از نمایشگاه را در پی خواهد داشت.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل ازستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛«افشین یداللهی» شاعر و ترانه‌سرا درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه، اظهار کرد: مطمئنا این دوره از نمایشگاه در مقایسه با دوره‎های گذشته مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد زيرا بازشدن فضای فرهنگی، تبادل آزادانه افکار را در پی خواهد داشت و اقشار مختلف جامعه با نگاه‌های متفاوت می‌توانند در چنین فضایی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هم‌چنین با کوتاه شدن مسیر اخذ مجوز امیدواریم آثار متنوع‌تری در نمایشگاه به خوانندگان عرضه شود که این مسئله می‌تواند به یکی از دلایل رغبت بیشتر به نمایشگاه تبدیل شود.
 
وی با اشاره بر این موضوع که هر ساله علاقه‌مندان به کتاب مشکلات نمایشگاه را می‌پذیرند و با اشتیاق در این گردهمایی فرهنگی شرکت می‌کنند، گفت: مسائلی نظیر ترافیک، ازدحام، گرمی هوا و نبود امکانات لازم و کمبود پارکینگ، شرایط دشواری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند که امیدواریم در بیست‌وهفتمین دوره این مصائب به حداقل برسد.
 
این ترانه‌سرا با بیان این‌که یکی از مجموعه اشعارش قرار است به صورت کتاب صوتی عرضه شود، بیان کرد: این مجموعه در دوره پيش، موفق به اخذ مجوز نشده بود اما در دوره دولت و مدیران فرهنگی جدید مجوز گرفته است که می‌توان روند جدید در اعطای مجوز را به فال نیک گرفت.
 
یداللهی در پایان تاکید کرد باید سیاست‌های مثبت فرهنگی ادامه یابد و یادآور شد: فکر می‌کنم مداخله جز به جز و تصویر به تصویر در شعر تاثیری جز برهم زدن نظم اثر نخواهد داشت. هنرمند از دل جامعه برخاسته است و چارچوب‌ها را مي‌شناسد. دولتی که ثبات دارد، کمتر نگران حرف‌های زاویه‌دار است و با ایجاد فضایی آزاد این ثبات را نشان می‌دهد. امید است با توجه به انتظار و امیدواری مردم نسبت به دولت جدید، فشار تحمیل شده بر اهالی فرهنگ و ادب در حوزه ممیزی از بین برود.
 
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار