رییس اتحادیه گل وگیاه شهرستان محلات گفت: 120 هزار بوته گل باغچه ای، فضای سبز و آپارتمانی در فروردین ماه امسال به کشورهای عراق وترکمنستان صادر شد.

 

غلام حسین ابراهیمیˈ روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این ارقام گل شامل انواع رز، آپارتمانی ، درختچه زینتی، سرو کاج هستند که از طریق گمرک اراک به خارج ازکشور ارسال شدند.
وی اظهار داشت: میزان صادرات گل از شهرستان محلات در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته به علت افزایش هزینه حمل و نقل 30 درصد کاهش داشته است.
ابراهیمی گفت: این میزان صادرات به منظور ارز آوری و بالا بردن درآمد تولیدکنندگان گل و گیاه به وسیله گل کاران و حمایت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محلات صورت گرفته است.
رییس اتحادیه گل وگیاه شهرستان محلات گفت:این شهرستان یکی از قطب های اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است که از نظر میزان تولید رتبه دوم و از نظر تنوع تولید رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
ابراهیمی، قطب های تولید گل در سطح کشور را استان تهران، مرکزی ،مازندران و خوزستان عنوان کرد و تاکید کرد، در استانهای مرکزی به محوریت محلات و خمین و در استان خوزستان به محوریت دزفول تولید و پرورش انواع گل انجام می شود.
رییس اتحادیه گل وگیاه شهرستان محلات گفت: در حال حاضر یک هزار هکتار از مساحت این شهرستان به کشت گل و گیاه اختصاص یافته است که انواع تولیدات آن شامل گل های شاخه بریده، آپارتمانی و باغچه ای، رز، ژربرا، مریم، گلایول، کروتون، فیکوس و بنجامین است.
ابراهیمی افزود: سالانه 172 میلیون شاخه گل در محلات تولید و شش میلیون شاخه انواع گل از محلات به خارج کشور صادر می شود.


برچسب ها: گل ، محلات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.