مدیر هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری جشن اردیبهشت تئاتری اصفهان در 20 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تا زمان ساخت مجموعه سالن های شهرک شهید کشوری که به مدت 5 سال طول می کشد، سالن استاد فرشچیان به عنوان سالن تئاتر شهر معرفی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، علی تمنایی دیروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت اردیبهشت تئاتری در اصفهان اظهار داشت: هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر است اما با توجه به تعطیلات عید، این جشن اردیبهشت ماه در ایران برگزار می شود که تاریخ 20 اردیبهشت ماه برای اصفهان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برنامه جشن در این روز شامل گردهمایی سالیانه هنرمندان تئاتر با هدف تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و انجمن های فعال نمایش استان و دستگاه های مشارکت کننده تئاتر مانند سازمان فرهنگی تفریحی، حوزه هنری، بسیج هنرمندان و کانون فکری کودک و نوجوان است.
مدیر هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در ایام اردیبهشت تئاتری، 5 نمایش های خیابانی در مکان های پرتردد اصفهان اجرا می شود ادامه داد: اصفهان مهد تئاتر کشور است و با توجه به تعداد کثیر هنرمندان تئاتر در اصفهان برنامه دیدار با پیشکسوتان تئاتری، و برگزاری میزگرد با حضور این افراد را نیز مدنظر داریم.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی تئاتر، اجرای تئاتر عروسکی با همکاری کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان و انجمن مبارک یونیمای اصفهان و برگزاری مراسم نمادین بیان مشکلات تئاتر اصفهان از زبان کودکان به مسئولان کشوری از جمله برنامه های ما در این ایام است.
تمنایی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی جلوه های رضوی در هنرهای سنتی در شهریور 93 در اصفهان بیان داشت: فراخوان این جشنواره منتشر شده است و نهمین جشنواره در رشته های نگارگری، طراحی نقوش سنتی، گل و مرغ، تشعیر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه سالن استاندارد موسیقی در اصفهان نداریم، گفت: گره های مجوزی ساخت مجموعه سالن های تئاتر شهر در مجموعه بزرگ شهید کشوری رفع شده است و تنها منتظر ردیف بودجه آن هستیم تا امسال کلید بخورد که یکی از سالن های اصلی آن ویژه موسیقی خواهد بود.
مدیر هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تا زمان ساخت این مجموعه که به مدت 5 سال طول می کشد سالن استاد فرشچیان به عنوان سالن تئاتر شهر معرفی می‌شود و با توجه به ایراداتی که از سوی کارشناسان تهرانی به استانداردهای این سالن صورت گرفته شده برخی از آنها رفع شده و برخی نیز سازه ای و زیربنایی است که امیدواریم اغماض شود.


انتهای پیام/ ش ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.