مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری خانوادگی یکی از شکارچیان تأثیرگذار منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ محمدحسین بازگیر گفت: در پی گشت و کنترل یگان اجرایی سفیدکوه خرم‎آباد در سطح مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت، به سه نفر مظنون برخورد کردند که هیچ‎گونه وسیله شکار به همراه نداشته ولیکن مأمورین اجرایی این اداره کل اقدام به تحقیقات از آنها کردند.
وی اضافه کرد: مأمورین به این نتیجه رسیدند، متخلفان پدر و دو پسر بوده که سابقه شکار در سطح مناطق استان را داشته‌اند و جزء شکارچیان تأثیرگذار در شکار غیرمجاز در منطقه هستند که قبلاً نیز با استناد به سابقه کیفری اسلحه شکاری از متخلفین کشف و ضبط شده است.
مهندس بازگیر ادامه داد: بر اساس یافته‌ها، واحد حقوقی این اداره کل اقدام به تنظیم لایحه مبنی بر بازرسی از منازل متخلفان کرده و با حکم ورود به منزل دادیار شعبه نهم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب خرم‎آباد و در معیت نیروی انتظامی محل، اقدام به بازرسی از آنجا به عمل آمد که طی آن اقلام بسیاری از وسایل شکار که نشان می‌دهد متخلفان شکارچی حرفه‌ای بوده و خود به شکل دست‎ساز اقدام به ساخت اسلحه و فشنگ اعم از جنگی و شکاری می‎کنند، وجود داشت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه یکی از متخلفان روانه بازداشت شد، خاطرنشان کرد: اقلام کشف شده صورتجلسه و جهت سیر مراحل قانونی به شعبه معرفی و تحویل داده شدند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.