مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان از برگزاری مرحله استانی پانزدهمین مسابقات مهارت در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مسابقات مهارت جوانان را با تکنولوژی روز همگام می‌سازد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علیرضا مهرابی اظهار داشت: مرحله استانی پانزدهمین مسابقات مهارت در روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اردیبهشت ماه در بخش هیئت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد و صنوف برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مرحله 163 نفر برگزیده مرحله شهرستانی و با حضور 146 نفر از کارشناسان، مربیان و ناظرین در 25 حرفه مهارتی به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به عملی بودن این مرحله از مسابقات بیان داشت: مرحله استانی پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در 25 حرفه برگزار می‌شود.

وی گفت: این رشته‌ها شامل ساخت و تولید (تیمی سه‌نفره)، مکاترونیک (تیمی دونفره)، تراش CNC، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشیکاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله‌کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، آجرچینی، کابینت‌سازی (چوبی)، اتصالات چوبی و خیاطی (فناوری مد) است.

مهرابی ادامه داد: قنادی (شیرینی‌پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز(تیمی دو نفره)، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک و رباتیک از دیگر رشته‌ها هستند که در شهرستان‌های همدان و ملایر برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد: شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش برای جوانان برای کسب مهارت و ارتقای سطح استانداردهای مهارت در سطح کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور  برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی افزود: در چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت (آلمان 2013) که تیرماه سال گذشته در لایپزیک آلمان برگزار شد، مرتضی ورمزیار جوان نخبه همدانی توانست مدال افتخار در رشته الکترونیک را کسب کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همدان ، مسابقات ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.