فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی مازندران نسبت به صید ماهیان در فصل تخم ریزی به صیادان غیرمجاز هشدار داد.

سرهنگ ˈ علیرضا ندائی ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : نیروهای این یگان هم اکنون برای مبارزه با صیادان غیر مجاز دریای خزر و قاچاقچیان ذخایر این دریا در آماده باش کامل به سر می برند.

وی با اشاره به پایان یافتن فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در مازندران از اواخر فروردین ، افزود : یگان حفاظت منابع آبزی در حوزه استحفاظی مازندران با انجام مانور های دریایی مانع حضور صیادان غیر مجاز در دریا می شود.

سرهنگ ندائی با بیان اینکه ستاد مرکزی یگان حفاظت منابع آبزی به همراه هشت پایگاه وابسته مراقبت از 340 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در استان مازندران بر عهده دارد ، گفت : برای حفاظت از انفال دریای خزر به همکاری همه جانبه مردم نیاز داریم.

وی افزود : یگان حفاظت منابع آبزی مازندران گشت های تلفیقی با دریابانی در دریا و نیروی انتظامی در ساحل و بازار ماهی فروشان ، رستوران های بین راهی انجام می دهد و منطقه را تحت کنترل و نظارت دارد.

او از مردم و مسوولان شهرهای ساحلی مازندران خواست تا هر گونه تجاوز غیر قانونی به ذخایر دریای خزر را به شماره تلفن 01125289486ستاد خبری مستقر در بابلسر در میان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی مازندران همچنین گفت : این یگان در ماه فروردین با انجام 681 مرحله گشت ساحلی و دریایی بیش از 26هزار رشته دام های ماهیگیری غیر مجاز را کشف و ضبط کرد.

وی کشف 579 قطعه ماهی استخوانی، هشت کیلو گرم ماهی خاویاری، 16فروند انواع قایق پاروئی و موتوری ، چهار دستگاه موتور دریایی و یک دستگاه یدک کش ، 18 دستگاه سالیک و تخریب چهار باب کومه صیادی غیر مجاز را هم از دیگر نتایج گشت های این یگان معرفی کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی مازندران گفت: در این زمینه 27 متهم دستگیری و پس از تشکل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند./ز

برچسب ها: صیادان ، هشدار ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.