مدیرکل سازمان یونسکو به همراه استاندار کرمان و مسئولان شهرستان بم از روند مرمت ارگ قدیم بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان "ایرینا بوکووا"که با هدف آشنا شدن با فرهنگ، تمدن و دستاوردهای علمی و آموزشی ایران و بررسی وضعیت حفاظت و نگهداری از سایت‌های جهانی ایران (که در سال‌های گذشته در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند) ، به ایران سفر کرده است ، ديروز هفتم ارديبهشت از ارگ قدیم بم بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید جمعی از دانش آموزان با اهدای گل و لوح سپاسی از طرف مردم بم از وی استقبال کردند.

در ادامه وی به همراه مسئولان استانی و محلی از بانک سفال ارگ و غرفه های صنایع دستی و روند مرمت ارگ از ابتدای زلزله تا کنون بازدید و روند مرمت ارگ را خوب ارزیابی کرد.

مدیر کل یونسکو از سفر به ایران و بم ابراز خوشحالی کرد و افزود: سازمان یونسکو از نخستین سازمانهایی است که بلافاصله پس از زلزله به بم آمد و در کنار مردم بود.

وی از روند بازسازی و مراقبت های محلی و استانی ارگ قدیم بم قدردانی و خاطرنشان کرد: از مراقبت هایی که مقامات محلی و استاندار در رابطه با ارگ انجام دادند ، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

"ایرینا بوکووا"تصریح کرد: از کارهای کارشناسی انجام شده ، راضی هستم.

وی یادآور شد: ما همه تاریخ غنی ایران، کرمان و بم را می شناسیم و آثار موجود در کرمان قابل معرفی در سطح جهانی هستند که بسیاری از این آثار هم اکنون در فهرست موقت وجود دارند تا به جهانیان معرفی شوند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.