معاون حج و عمره مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: زائران حج تمتع پس از انجام معاینات و تکمیل پرونده پزشکی خود و دو هفته قبل از سفر نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام نمایند.

 عادل مقصودی نژاد در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مننژیت یک بیماری باکتریایی حاد و با علائمی چون استفراغ، تب، تهوع، سردرد همراه است گفت: تمامی زائران خانه خدا باید 15 روز قبل از اعزام به عمره و یا تمتع نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام نمایند و کسانی که کمتر از دو سال این واکسن را تزریق کرده‌اند نیازی به تزریق مجدد ندارند.
 
وی اعزام زئران حج و تمتع از شهریور ماه سال جاری افزود: هم اکنون در انبارها واکسن مننژیت موجود است و مشکلی با تامین این واکسن نداریم.
 
مقصودی نژاد با تاکید به اینکه زائران پس از معاینات و تکمیل پرونده پزشکی خود و دو هفته قبل از سفر نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند بیان داشت: پس از برگزاری جلسه مدیران و ارائه دستورالعمل ‌ها در تبادل نظرات، زمان مراجعه حجاج برای معاینات پزشکی اعلام خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این واکسن فقط در مراکز جمعیت هلال احمر ایران قابل تزریق است تصریح کرد: زائران با مراجعه به یکی از شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور واکسن مننژیت را تزریق کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن ، مننژیت ، زائر ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار