مدیر اجرایی پروژه بین المللی منارید در سیستان و بلوچستان تعیین استراتژی توسعه سیستان را خواستار شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ، حسین سرگزی افزود : دولت باید با بازبینی در سیاست های خود حمایت از چنین مناطقی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: منطقه سیستان با وجود برخورداری از زمین های حاصلخیز، منابع و ثروت های خدادادی و پتانسیل های کشاورزی و گردشگری اما به دلایل مختلف که برخی از کارشناسان از آن به عنوان نبود استراتژی توسعه یاد می کنند طی سالیان گذشته از پیشرفت و شکوفایی مناسب برخوردار نبوده است.

وی تصریح کرد : به رغم تخصیص اعتبارات و بودجه های عمرانی متعدد به این منطقه اما هنوز منطقه سیستان با واژه محرومیت دست و پنجه نرم می کند و خشکسالی های اخیر نیز این کاستی ها را مضاعف کرده است.

حسین سرگزی خاطرنشان کرد : هر چند که دولت های گذشته با توجه و اختصاص اعتبارات خاص در رفع بخشی از مشکلات منطقه کوشیده اند اما از آنجائیکه این اعتبارات و اجرای برنامه ها فاقد جامع نگری و اولویت بندی بوده نتوانسته راهکاری اصولی برای توسعه منطقه محسوب شود.

وی افزود: به عنوان اولین گام کارگروه ویژه "تعیین استراتژی توسعه سیستان" با اختیارات و اعتبارات خاص باید تشکیل و با بهره گیری از مشاوران داخلی و خارجی برای مدیریت مشکلات رو به تزاید منطقه چاره جویی شود./ب


برچسب ها: استراتژی ، توسعه ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.