عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دولت نباید به خاطر کمبود پول منوریل را به پروژه ای با هزینه کمتر تبدیل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر سهراب دل انگیزان در نشست نقد علمی پروژه منوریل کرمانشاه که در دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه هر پروژه شهری یک کارکرد اصلی دارد، کارکرد اصلی پروژه منوریل را جابجایی مردم شهر عنوان و تصریح کرد:کمک به اقتصاد و زیبایی شهری، افزایش ضریب رقابت پذیری در زمینه مدیریت و تکنولوژی شهر، افزایش اعتماد به نفس عمومی، بحث توریست و جذب گردشگر  از دیگرجمله این نقش هااست.

دل انگیزان در خصوص پروژه منوریل نیز عنوان کرد: متاسفانه زمانی که در خصوص انجام مطالعات بر روی این پروژه صحبت می شود پاسخ بسیاری منفی است و به واقع به هر نحو که بود این پروژه به شهر کرمانشاه تحمیل شد.

وی افزود: زمانی که این پروژه هنوز اجرایی نشده بود می شد جلوی آن را گرفت، اما در حال حاضر و با کارهای اجرایی که در خصوص این پروژه انجام شده و روحیه مردم جریحه دار شده و قلب شهر کرمانشاه شکافته و تیرهای بتنی در آن کار گذاشته شده، کسی حق ندارد بگوید نباید این پروژه اجرا شود.

دل انگیزان ادامه داد: اینکه دولت بخواهد بخاطر کمبود بودجه و مسائل مالی پروژه منوریل را به پروژه ای که هزینه کمتری دارد تبدیل کند برای مردم کرمانشاه قابل قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که پرداخت یارانه نقدی از تعهدات دولت قبل بوده و دولت جدید هم آن را اجرا می کند، اجرای منوریل نیز از تعهدات دولت قبل به مردم کرمانشاه بوده و این دولت نیز باید آن را اجرا کند.

وی با تاکید بر موافقت خود با اجرای پروژه منوریل گفت: من برای روحیه مردم کرمانشاه ارزش ویژه ای قائلم و معتقدم منوریل می تواند به عاملی برای ایجاد حس رقابت پذیری کرمانشاه با سایر شهر ها تبدیل شود و مردم کرمانشاه حداقل افتخار کنند در شهرشان چیزی دارند که در سایر شهرها نیست و این سیستم تنها در شهر آنها محقق شده است.

به گفته این استاد دانشگاه بر اساس کارهای کارشناسی صورت گرفته در دو سال اخیر و با احتساب تاثیر منوریل در کاهش آمار تصادفات و خسارات و نیز کاهش زمان اتلافی مردم و نیز در نظر گرفتن منافع اجتماعی آن، می توان با صراحت گفت این پروژه توجیه اقتصادی دارد

برچسب ها: منوریل ، پروژه ، عملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.