به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"محمد عصاریان" دبیر این رویداد گفت: تمام کمیته های اجرایی مراحل آماده سازی نهایی زیرساخت های مسابقات همچون شبکه، اینترنت، سخت افزار و نرم افزار را برای برپایی این رویداد آماده می کنند. دبیر سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای یادآورشد که سالن سپیده دانشگاه آزاد اسلامی کاشان محل برگزاری این رویداد مهم بازی سازی است و برای اسکان تیم ها بازی ساز جوان کشور غرفه بندی شده است.
عصاریان به راهیابی و ثبت نام 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره به سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: میزان استقبال گروه های بازی ساز از این رویداد فرهنگی بسیار پرشور بود تا حدی که بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در مدت 2 روز ابتدایی ثبت نام کردند.
دبیر سومین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای ادامه داد: تیم های شرکت کننده از روز دوشنبه 8 اردیبهشت ماه در کاشان حضور یافتند و از صبح روز سه شنبه مسابقات بازی سازی در قالب 48 ساعت رقابت، آغاز می شود.
وی افزود: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی سازی، آشنایی با دستاوردها و توان ملی، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت برگزار می شود.
عصاریان ترویج طراحی و ساخت بازی های بومی و ملی مبتنی بر ارزشهای معنوی، هدفگذاری برای ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق علاقه مندان به بازی سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه ها و مراکز ایده پرداز و طراحی و تولید بازی در سطح کشور را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
نخستین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای با عنوانˈKASHAN GDC2012ˈ با حضور 34 تیم در سال 91 و دومین دوره این مسابقات نیز با عنوان ˈ IRANGDC2013ˈ با حضور 32 تیم در سال 92 در دو لیگ دانشجویی و آزاد برگزار شد.
وجه تمایز سومین دوره از مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوان ˈIRANGDC2014ˈ، حذف لیگ آزاد و برگزاری رقابت میان تیم های دانشجویی است.
چهارمین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای قرار است سال آینده با حضور تیم های خارجی و در قالب بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شود.
انتهای پیام/