ساخت این استخرها با هدف احداث محزن آب به دلیل کمبود منابع آبی ، محدودیت حفر چاه جدید و نیز استفاده بهینه از آبهای موجود، جلوگیری از پرت آب و نیز تامین آب کشاورزی با حداکثر بهره وری اجرا می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات احداث 66 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در این استان خبر داد.
مجیدرضا افشاریان از تخصیص پنج میلیارد و 978 میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی برای ساخت این استخرها در این استان خبر داد و گفت: حجم آبگیری این استخر ها 209 هزار و 800 مترمکعب است.
وی اظهار داشت: از مجموع استخرهای در دست احداث، 27 باب در شهرستان شاهرود، 18باب در شهرستان دامغان، یک استخر در مهدیشهر، هفت استخر در گرمسار، دو استخر در آرادان، یک استخر در میامی و پنج استخر در شهرستان سرخه ساخته می شود.
افشاریان گفت: ساخت این استخرها با هدف احداث محزن آب به دلیل کمبود منابع آبی استان، محدودیت حفر چاه جدید و نیز استفاده بهینه از آبهای موجود، جلوگیری از پرت آب و نیز تامین آب کشاورزی با حداکثر بهره وری و تامین رفاه حال کشاورزان این استان اجرا می شود.
مدیر آب و خاک امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: علاوه بر هزینه کرد اعتبار بلاعوض دولتی ذکر شده، اجرای عملیات زیر سازی و آماده کردن بستر استخر برای پوشش با ورق ژئوممبران از طرف بهره برداران انجام می شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.