پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و دهها نفر از مقامات رژیم وی روز یکشنبه در طرابلس پایتخت این کشور حضور یافتند تا از خود در برابر اتهاماتی از قبیل ارتکاب جنایات جنگی و فساد دفاع کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی و دهها نفر از مقامات رژیم وی روز یکشنبه در طرابلس پایتخت این کشور حضور یافتند تا از خود در برابر اتهاماتی از قبیل ارتکاب جنایات جنگی و فساد دفاع کنند.

این محاکمه در عین حال آزمونی برای اثبات پایبندی دولت لیبی به حاکمیت قانون خواهد بود. سیف الاسلام ، شناخته شده ترین فرزند معمر قذافی ، که لبخند به چهره داشت از طریق ارتباط ویدئویی از شهر زنتان در غرب لیبی در دادگاه حضور یافت. وی از زمان بازداشت توسط شورشیان سابق لیبی که از تحویل دادن وی به طرابلس خودداری می‌کنند در این شهر زندانی است. 

عبدالله السنوسی رئیس سابق دستگاه جاسوسی معمر قذافی جزو مقامات ارشد رژیم سابق بود که با لباس مخصوص زندانیان در دادگاه در جایگاه متهمان حضور یافته بود.

از زمان سقوط رژیم قذافی در سال 2011 لیبی به سختی در تلاش است تا نهادهای اساسی را برقرار و حاکمیت قانون را اعمال کند اما گروههای شبه نظامی و شورشیان سابق اقتدار دولت مرکزی ضعیف لیبی را به چالش کشیده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار