مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: در تلاش هستیم با جذب بخش خصوصی و برقراری پروازهای چارتری شرایط را برای حضور شرکت‌های هواپیمایی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کمال پرهیزکار مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی  درباره توقف پروازهای هوایی در فرودگا خوی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان تنها شرکتی بود که هفته‌یی دو بار در فرودگاه خوی به جابجایی مسافران می‌پرداخت که برابر اعلام این شرکت به‌دلیل فرا رسیدن چک فنی هواپیماهای فوکر 100 و کمبود ناوگان پروازی، پرواز در فرودگاه خوی از 21 فروردین سال جاری تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: مسئولان فرودگاه طی نامه‌یی به سازمان هواپیمایی کشوری خواستار برقراری پرواز مجدد به فرودگاه خوی شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دیگر شرکت‌های هواپیمایی تقاضا برای برقراری پرواز در این فرودگاه ندارند، گفت: فرودگاه درخواست‌هایی را به شرکت‌های هواپیمایی مختلف داده، اما آنان متقاضی ورود بخش خصوصی به فرودگاه و یا ایجاد پروازهای چارتری بوده‌اند تا هم صرفه اقتصادی برای آنان داشته باشد و هم آنکه بتوانند از توان بخش خصوصی در امر جابجایی مسافران و ناوگان خود بهره بیشتری ببرند.

مدیرکل فرودگاه ارومیه با اعلام اینکه اداره‌کل فرودگاه‌های استان تمام تلاش خود را جهت تسریع در برقراری مجدد پروازهای فوق از مبادی ذیربط به‌عمل می‌آورد، گفت: در تلاش هستیم با جذب بخش خصوصی و برقراری پروازهای چارتری شرایط را برای حضور شرکت‌های هواپیمایی فراهم کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: مردم خوی هم طی نامه‌یی به مقامات کشوری خواستار برقراری پرواز در این فرودگاه هستند تا روزانه یک پرواز از فرودگاه انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار