نامزد پیشتاز ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که موضوع رفتن به دور دوم انتخابات، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات مطرح خواهد شد و در بخش‌هایی از حوزه‌های انتخاباتی تقلب سازمان یافته صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"عبدالله عبدالله" روز یکشنبه در نشستی خبری گفت که امروز هیچ کس ادعا کرده نمی‌تواند که انتخابات به دور دوم می‌رود؛ چون هنوز نتایج نهایی انتخابات اعلام نشده‌ است. 

او اظهار کرد: تیم برنده "تیم اصلاحات و همگرایی" است وعده می‌دهیم که از رای‌شان حفاظت می‌کنیم ، مردم در شرایط ناگوار امنیتی در انتخابات شرکت کردند و پاسداری از رای مردم، مسوولیت نهادهای انتخاباتی است.

"عبدالله عبدالله" در بخش دیگری از سخنان خود گفت:هراسی از رفتن به دور دوم نیست و یکبار دیگر از مردم تشکر می‌کنیم که بیشترین رای را به ما دادند و نباید فکر کنند که ما به دلیل کمبود رای به دور دوم نمی‌رویم.

وی با انتقاد از کمیسیون‌های انتخابات اظهار داشت : به مشکلاتی که یادآوری کردیم اگر در نظر گرفته می‌شد، امروز تصویر دیگر می‌بود.

او تصریح کرد: هزاران نفر از حق استفاده رای محروم شدند ، به همه یادآوری کرده بودم که نباید کمبود برگه‌ها آنان را محروم کنند. 

"عبدالله" اضافه کرد:‌ به یادآوری‌های ما توجه نشد و جواب قانع کننده داده نشد ، ما از کمیسیون انتخابات می‌خواهیم که پاسخ قانع کننده ارائه کنند و از مردم بابت محروم شدن از انتخابات، پوزش بخواهند. 

وی اضافه کرد: شاهد هیچ نوع عکس العمل در مورد شکایاتی که صورت گرفته نبودیم و معلومات هم ارائه نشده است. 

"عبدالله عبدالله" تاکید کرد که بعضی از این موارد تقلب سازمان یافته اند؛ زیرا قابل پیش گیری بود و ما خواستار شفافیت کامل باقی پروسه هستیم. 

"عبدالله" گفت به دلیل اینکه نتایج دیرتر در سایت کمیسیون مستقل انتخابات نشر شده است، می‌خواهد که مهلت زمان ثبت شکایات تمدید شود. 

گفتنی است عبدالله عبدالله، نامزد پیشتاز ریاست جمهوری، با کسب 2 میلیون و 973 هزار رای و 44.9 درصد آرا، در جایگاه نخست و پس از آن "اشرف غنی احمد زی" با کسب 31.5 درصد آرا قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار