کره شمالی امروز یکشنبه از "پارک گئون های" رئیس جمهور کره جنوبی به شدت انتقاد کرد و وی را فاسدی در خدمت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز یکشنبه از "پارک گئون های" رئیس جمهور کره جنوبی به شدت انتقاد کرد و وی را  فاسدی در خدمت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواند. 

کمیته اتحاد مجدد مسالمت آمیز کره در کره شمالی با انتقاد از مناسبات ارباب و نوکرش تهدید کرد "پارک گئون های" رئیس جمهور کره جنوبی تاوان سنگینی خواهد پرداخت. 
این کمیته اعلام کرد : رفتار اخیر "پارک گئون های" با باراک اوباما همانند دختر نابالغ و پستی است که از تبهکاران می‌خواهد فردی را که مورد پسند و قبول وی نیست مجازات کنند. 

در پی سفر اخیر باراک اوباما به کره جنوبی، کره شمالی چنین موضع گیری تندی را اتخاذ کرده است. باراک اوباما در این سفر دو روزه کره شمالی را کشوری منفور توصیف کرد که با چهارمین آزمایش هسته‌ای خود در انزوای بیشتری قرار خواهد گرفت. 

درحالی که تصاویری ماهواره‌ای از افزایش فعالیت‌ها در مرکز آزمایش هسته‌ای کره شمالی حکایت دارد، رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه هشدار داد پیونگ یانگ آماده انجام آزمایش هسته‌ای دیگر است. 

هر دو رئیس جمهور هشدار دادند بی توجهی به قوانین بین المللی به منزله تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی خواهد بود و از چین خواستند متحد خود را از توسل به اقدامات تحریک آمیز جدید بازدارد.

کمیته اتحاد مجدد مسالمت آمیز کره از اظهارات باراک اوباما و "پارک گئون های " انتقاد و این اظهارات را  اهانتی غیرقابل تحمل به مقامات بلندپایه کره شمالی اعلام کرد. 

این کمیته اعلام کرد : چنانچه روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی گمان می‌کنند با تهدید و ارعاب می‌توانند افکار ما را تغییر دهند بسیار ابله هستند. سفر اخیر اوباما به کره جنوبی این باور دیرینه ما را مبنی بر اینکه قدرت و نه حرف و سخن تنها گزینه مقابله با دشمن دیرینه یعنی آمریکاست تقویت کرد و موجب شد تا در عزم و اراده خود برای ادامه سیاست هایمان به منظور مقابله با جنگ هسته‌ای تمار عیار راسخ تر شویم. "پارک گئون های" به سبب بی توجهی به فرصتی که ما پیشتر فراهم کردیم و نیز انتخاب مسیر جنگ و رویارویی به جای حمایت از صلح و اتحاد تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد.

 "پارک گئون های" بارها حمایت خود را از اعتماد آفرینی در مناسبات با کره شمالی اعلام و در عین حال تاکید کرده است در برابر اقدامات تحریک آمیز کره شمالی قاطعانه عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار