مراکز مدافع حقوق بشر انگلیس، درباره رواج "برده‌داری مدرن" در این کشور هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ طبق گزارشی که توسط یک مرکز مدافع حقوق بشر در انگلیس به نام "امید برای عدالت" منتشر شده است، برده‌داری مدرن امروزه یکی از بزرگ‌ترین معضلات در این کشور است. بنابر این گزارش، رواج کار اجباری و افزایش آمار تجاوزهای جنسی، که هر دو از علائم برده‌داری هستند، نشانگر تضییع حقوق بشر در این کشور هستند.

طبق آمار رسمی، سال گذشته حدود 350 مورد از "جرائم برده‌داری" توسط پلیس انگلیس گزارش شده است که 170 مورد از آنها در لندن رخ داده‌اند. اما به گفته الن دوهرتی، مدیر این مرکز، این آمار واقعی نیست، چرا که اکثر افرادی که قربانی این جرائم هستند،  آنها را به پلیس اطلاع نمی‌دهند: "برده‌داری یک جرم پنهان است و بیش از 90 درصد قربانیان آن هیچگاه توسط مسئولین و مراکزی همچون ما دیده نمی‌شوند."

به گفته مدیر مرکز "امید برای عدالت"، یکی از دلایل این ناشناسی، عدم کفایت پلیس در یافتن مجرمان اصلی قاچاق انسان است. 

یکی دیگر از دلایل رواج برده‌داری در انگلیس، برخی از قوانین این کشور است. طبق قوانین مهاجرت انگلیس، فرد پناهنده‌ای که برای کار به این کشور مهاجرت کند، حق تعویض محل کار خود را ندارد و باید تا زمانی‌که کارفرمایش معین کرده برای او کار کند، وگرنه از کشور اخراج خواهد شد. این یکی از مصادیق برده‌داری نوین در انگلیس است که امروزه به یکی از مشغله‌های فعالان عرصه حقوق بشر تبدیل شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: برده ، انگلیس ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار