محمد نفریه گفت: اورژانس اجتماعی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا نماید که برای رسیدن به این هدف مستلزم همکاری سایر ارگانها می باشد.

محمد نفریه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اورژانس اجتماعی با ارائه خدمات تخصصی به افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، این امکان را به آنها می دهد تا ضمن سازگاری با محیط شان راه حلی مناسب برای حل مشکلشان پیدا نمایند.
 
وی ادامه داد: مرکز فوریت های اجتماعی یا اورژانس اجتماعی در چهار بخش با خط 123 در قالب 300 دستگاه آمبولانس مجهز و پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر کشور مشغول فعالیت است.
 
نفریه افزود: این اورژانس در بخش های نظیر کودک‌ آزاری، همسر آزاری، مداخله در خانواده برای کاهش طلاق، خودکشی و موارد مرتبط با آسیب های اجتماعی خدمات ارائه می کند.
 
وی تصریح کرد: در برخی مواقع در اورژانس اجتماعی با مواردی روبرو هستیم که برای حل مسئله نیازمند حکم قضایی می باشیم و بدون آن نمی توانیم مداخله کنیم و می بایست ابتدا مراحل قانونی مربوط به آن را حل نماییم که این امر موجب می شود تا نتوانیم خدمات خود را به نحو احسن ارائه نماییم.
 
نفریه خاطرنشان کرد: درخواست سازمان بهزیستی کشور این است که مددکاران آن جزئی از رابطین قضایی شوند تا در صورت نیاز بتوانند بدون حکم قضایی مداخله کرده و مشکل را حل نمایند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مددکار ، اجتماعی ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.