"اشرف غنی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه برای شرکت در دور دوم انتخابات این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، غنی در جمع هوادارانش در کابل گفت : مردم در دور دوم باید تصمیم بگیرند چه کسی از توانایی ایجاد تغییرات در این نظام برخوردار است. 

غنی افزود: ما با عزم و اراده در دومین دور شرکت خواهیم کرد و باور زیادی به پیروزی داریم.

وی تاکید کرد تحقیقات درباره تقلب در انتخابات ممکن است پیش از اعلام نتایج نهایی در تاریخ چهاردهم مه ، درصد آرا را تغییر دهد.

غنی تصریح کرد : پس از بررسی تقلب، فاصله میان دو نامزد برتر کمتر خواهد شد. برگزاری دومین دور انتخابات بر اساس قانون اساسی افغانستان الزامیست. هر گونه شک و تردیدی ثبات این کشور را تهدید خواهد کرد. 

وی اضافه کرد : ما برای اصول نه معامله در انتخابات شرکت خواهیم کرد. رای مردم به ما می گوید که با افراد پشت پرده معامله نکنیم.

غنی ادامه داد : ما آماده ایم ، مردم آماده اند، از جامعه بین المللی می خواهم درباره عزم و اراده ما تردید به خود راه ندهد. 

غنی اقتصاددان سابق بانک جهانی در انتخاباتی که پنجم آوریل در افغانستان برگزار شد با کسب 31 و پنج دهم درصد آرا پس از عبدالله عبدالله وزیر امور خارجه سابق افغانستان دوم شد.

عبدالله عبدالله در این انتخابات 44 و نه دهم درصد آرا را به دست آورد.

بر اساس قانون اساسی افغانستان ، اگر هیچ نامزدی بیش از 50 درصد آرا را کسب نکند ، رقابت میان دو نامزد برتر به دور دوم کشیده می شود.

انتخابات هفتم ژوئن ، جانشین حامد کرزای را مشخص خواهد کرد که از زمان سرنگونی رژیم طالبان در سال 2001 میلادی تاکنون بر این کشور حکومت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار