مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:مهمترین دلیل تلف شدن ماهی‌های سد فشاپویه ضعف مدیریت بهره برداری و عدم تناسب بین میزان آب ورودی به آنجا و میزان تخمریزی ماهیان بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در اواخر هفته گذشته مرگ دو میلیون ماهی در سد فشاپویه دستگاه‌های اجرایی و متولی را برای حل بحران مجبور به تشکیل جلسه‌ای کرد ، دستگاه‌های اجرایی محیط زیست، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای جهاد کشاورزی موضوع را بررسی کردند و نسبت به رفع بحران تدابیری اندیشیدند.  
 
وی افزود: براساس گزارش تیم کار‌شناسی مهم‌ترین علت در تلف شدن ماهیان سد فشاپویه ضعف مدیریت بهره بردار بوده است و عدم تناسب بین میزان آب ورودی به آنجا و میزان تخم ریزی ماهیان در آنجا بوده است.  
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم آب دریاچه ۲۰۰ هکتار است و در حال حاضر حجم آب ۵۰ هکتار است این میزان آب حتی کمتر از حجم مخزن و کمتر از تخمریزی است که در آنجا صورت گرفته است.  
 
وی تصریح کرد: البته ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی در آلودگی آب سد پشاپویه بی‌تاثیر نبوده است که نتایج قطعی آن تا پایان هفته با جلساتی که به منظور حل موضوع تشکیل می‌شود بررسی خواهد شد.  
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای دستورالعمل‌ها انجام نشده است و دستگاه‌های نظارتی صرفا دادن پروانه را نباید در نظر بگیرند در بحث امنیت غذایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید ورود داشته باشند لذا این موضوع بسیار مهم است که دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع بحران و شفاف سازی ورود معناداری به موضوع داشته باشند، فلسفه ورود آب به رودخانه کار اشتباهی است ولی به هر حال ورود آب صنعتی و خانگی به آب‌های سطحی و زیرزمینی قابل قبول نیست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، سد ، پشاپویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
محمدرضا
۱۴:۵۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
خیلی جالبه!!
آقای مدیر کل! خودتون هم می دونین دلیلی رو که در بالا به عنوان علت اصلی معرفی کردین باعث مرگ این همه ماهی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه نمیتونه باشه!!
خواهش می کنم صادقانه نظر بدین!
آخرین اخبار