ترفند اورژانس IT؛

تبدیل فایل‌ها به فرمتICO

اگر دوست دارید فولدرهای مختلف ویندوزتان،‌ آیکون‌های متنوعی داشته باشد، تا آخر این مطلب را دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار اورژانس‌IT باشگاه خبرنگاران؛ وب سایت‌های گرافیکی مختلف زیادی در سراسر جهان هستند که انواع و اقسام آیکون‌ها را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان می‌گذارند و شما هم می‌توانید از آنها به جای آیکون‌های پیش فرض در سیستم عامل ویندوزتان استفاده کنید با اینکه دانلود آیکون‌های مختلف کار ساده ایست، بیشتر کاربران، از تغییر آیکون‌های پیش فرض ویندوز می‌ترسند.

یکی از عمده‌ترین دلایل این ترس، این است که بیشتر آیکون‌های موجود در وب سایت‌های گرافیکی با فرمت PNG هستند. در حالی که فرمت آنها برای استفاده در ویندوز، باید ICO باشد.

خبر خوب اینکه با وجود نرم‌افزارهایی مثل QUICK ANY 2 ICO می‌توان این کار را به راحتی انجام داد.
 QUICK ANY 2 ICO از اپلیکیشن‌های جمع و جور برای سیستم عامل ویندوز است که امکان تبدیل طیف وسیعی از تصاویر را به فرمت ICO، در سایت‌های مختلف می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین قابلیت استخراج آیکون‌های موجود در فایل‌های EXE و DLL را نیز دارد.

عدم نیاز به نصب بر روی رایانه، از برترین حسن‌های این اپلیکیشن است و برای استفاده از آن تنها کافیست برنامه را دانلود کرده و بلافاصله روی رایانه اجرا کنید.

طراحی نرم‌افزار هم بسیار ساده است،‌ به طوریکه هر کسی به راحتی می‌تواند با انتخاب چند گزینه مختلف به هدف خود برسد.

این برنامه امکان انتخاب از دو منبع مختلف ورودی تصویر را به کاربر می‌دهد. یکی، تصاویر آماده، مانند فرمت‌های تصویری TIFF،WMF،BMP،GIF،PNG،JPEG یا EMF؛ و دیگر استخراج آیکون از فایل‌هایی با فرمت EXE،OCX و DLL همچنین می‌توانید تصاویر نهان در فایل‌هایی با فرمت CUR وan i را نیز استخراج کنید.

این برنامه به شما امکان انتخاب سایزهای مختلف برای آیکون نهایی را نیز می‌دهد. سایزهایی از قبیل: 16در16 و 256 در 256 پیکسل و ...می توانید سایزهای مختلف را انتخاب کنید.

ابتدا منبع ورودی تصویر را انتخاب کنید.

مثلاً برای تبدیل فرمت JPG یک تصویر به فرمتICO، ابتدا باید تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای این کار روی دکمه BROWSE کلیک کرده و تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعد در قسمت انتهایی نرم‌افزار،‌ سایز آیکون مورد نظرتان را انتخاب و در نهایت بر روی دکمه convert it کلیک کنید.

برای استخراج تصویر از فایل‌هایی با فرمت‌های غیرتصویری، ابتدا باید گزینه ocx resourcesو dllوExtract from exe  را انتخاب کرده و ادامه راه را درست مانند بالا طی کنید.

برنامه نویسان هم می‌توانند از این برنامه در command prompt ویندوز نیز استفاده کنند. هنگام استفاده از این برنامه در محیط خط فرمان ویندوز، می‌توان به راهنمای نرم‌افزار برای انجام سریعتر کارها استفاده کرد.

QUICK ANY 2 ICO یک نرم‌افزار پرتکال است که به خوبی بر روی ویندوزهای7،vista،xp و 8 کار می‌کند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.