دارو به مثابه شمشيری دو لبه و يک سيستم درمانی است که عدم مصرف درست آن، مخاطرات جدی بر سلامت افراد خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون غذا و داروی دانشگاه و رئيس دانشکده داروسازی با بیان این مطلب گفت:رسالت اصلی معاونت غذا و دارو ، بحث تغذيه و مصرف دارو است .

حميدی، محتوای غذائی را در نوع زندگی اجتماعی مهم دانست و از مصرف غذاهای آماده، تنقلات و همچنين افراط و تفريط تغذيه ای در جامعه هشدار داد و خواستار کنترل و مديريت خودمراقبتی توسط تک تک افراد جامعه شد .

وی هدف اصلی نظام سلامت را، ايجاد اعتقاد و زيربنای باورين در تجويز و مصرف منطقی و نگهداشت داروها برشمرد و ادامه داد : هيچ نظامی بدون داشتن انگيزه همراهی و همکاری در بيماران توسعه نمی يابد.

رئيس دانشکده داروسازی، دارو را به مثابه شمشيری دو لبه و يک سيستم درمانی برشمرد، که عدم مصرف درست آن، مخاطرات جدی بر سلامت افراد خواهد داشت و به جهت کاربرد مواد شيميايی در آن ها، بايد به صورت هدفمند و کنترل شده مصرف شود تا از عوارض منفی آن که چند ده برابر يک اثر مثبت آن است جلوگيری شود .

حمیدی ، اهميت ايجاد زيرساخت فرهنگی و نهادينه شده در خانواده و جامعه را در پيشگيری از شيوع عوارض انواع بيماری ها همچون نارسائی کليوی، بيماری های مرتبط با فشار خون، بيماری غدد، بيماری های اعصاب و روان، افزايش چربی خون و نارسائی کبد مهم برشمرد .

وی عوارض پنهان مصرف غير منطقی داروها را از مشکلات ديگر اين حيطه برشمرد که در دراز مدت گريبانگير جوانان، خانواده ها و در نهايت جامعه خواهد شد و در اين رابطه به مصرف بيش از 13% داروی دگزامتازون که خانمان برانداز است، و همچنين مصرف بالای آنتی بيوتيک ها، اشاره نمود .

رئيس دانشکده داروسازی، خاطر نشان کرد : دولت تدبير و اميد با اتخاذ تصميمات و برنامه ريزی های مناسب، جهت تجهيز افراد، ايجاد اعتقاد و خودباوری در بحث خودمراقبتی، گام های اساسی برداشته است/س .



برچسب ها: مصرف ، دارو ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.