مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از سفر مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحدˈ یونسکوˈ به اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،" محسن مصلحی" اظهار کرد:" ایرینا جئورجیوا بوکووا" مقام عالی رتبه یونسکو پس از یک دهه روز دوشنبه به اصفهان سفر می کند.

وی افزود : خانم بوکووا در سفر به اصفهان از بناهای تاریخی شهر اصفهان از جمله ˈمیدان نقش جهانˈ ،ˈ باغ موزه چهلستونˈ، ˈمسجد جامع ˈ و همچنین ˈ برج جهان نما ˈو ˈپارک علم و فن آوری شهرک علمی اصفهانˈ و ˈدفتر منطقه ای یونسکو ˈدر اصفهان بازدید خواهد کرد.

وی گفت: در این سفر، خانم بوکووا در جریان آخرین دستاوردهای استان اصفهان در زمینه حفظ و نگهداری آثاری که به ثبت جهانی رسیده است نیز قرار خواهد گرفت.
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در سال 1945 جهت کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین المللی در زمینه های آموزشی و علمی و فرهنگی به منظور افزایش احترام به عدالت و قانون مداری و حقوق بشر، بر پایه منشور سازمان ملل متحد تشکیل شد.
مدیر کل یونسکو صبح شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

دبیرکل یونسکو جمعه شب وارد تهران شد تا در کنار برنامه های خود از میراث جهانی ایران نیز دیدن کند
.ایرینا بوکووا در این سفر پنج روزه که پس از 10 سال به دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، به استانهای اصفهان، فارس و کرمان خواهد رفت و در جریان برنامه میراث جهانی این شهرها در زمینه ارگ بم، میدان نقش جهان و مسجد امام و تخت جمشید نیز قرار خواهد گرفت.
وی جلسه مشترکی نیز با «مسعود سلطانی فر» رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

گفتنی است، بوکووا در 22 سپتامبر 2009 به مقام مدیر کلی یونسکو انتخاب شد./س

 


برچسب ها: اصفهان ، سفر ، مدیرکل ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.