روزنامه کامرسانت در مطلبی از افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی روسیه در کشورهای اروپایی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه اینترنتی روزنامه "کامرسانت" روسیه نوشت : دفاتر اطلاعاتی در تعدادی از کشورهای اروپایی به شهروندان خود نسبت به افزایش فعالیت امنیتی-اطلاعاتی روسیه هشدار دادند.

این روزنامه با اشاره به اینکه آلمان ، سوئد و کشورهای حوزه دریای بالتیک نگرانی خود را از این امر ابراز داشتند خاطر نشان کرد کارشناسان روس وجود این فعالیت‌های اطلاعاتی به دلیل هجمه خارجی به مسکو بعید ندانستند.

کامرسانت افزود : دفتر فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان اخیرا هشدارهایی درخصوص افزایش فعالیت امنیتی روسیه در خاک این کشور صادر کرده است و "هانس جورج مسن" رییس این دفتر تصریح کرده که دستگاه اطلاعاتی روسیه ارتباط با همکاران آلمانی و مشاورانش را آغاز کرده و در تلاش است که در کارکنان دستگاه‌های دولتی ، نهادها و شرکت‌های آلمانی نفوذ کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه "ویلهلم اونگی" رییس سرویس اطلاعاتی سوئد در سخنانی اظهار داشته که دستگاه امنیتی روسیه فعالیت‌های خود را در سوئد افزایش داده و به درجه‌ای رسانده که گویی این کشور آماده جنگ است افزود : براساس اطلاعات به دست آمده در مورد فعالیت‌های روسیه در کشورهای حوزه دریای بالتیک ، جاسوس‌های روس تحت پوشش کارکنان سفارت‌خانه‌ها و نمایندگان تجاری و کنسولگری به کار خود می‌پردازند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار