سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان را با چشم انداز ارتقای کیفیت در آموزش و یادگیری تاسیس نموده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست تخصصی ارتقای کیفیت در آموزش و یادگیری و تاکید بر نقش معلمان که به مناسبت رونمایی از گزارش جهانی آموزش برای همه ۲۰۱۳-۲۰۱۴ برگزار شد گفت: این آخرین گزارش پایش جهانی در سال ۲۰۱۳ است کمیسیون ملی یونسکو با پشتیبانی زمینه برگزاری این نشست تخصصی را در دانشگاه فرهنگیان فراهم کرده است کشور ما توفیقات خوبی در راستای اهداف ۶ گانه آموزش برای همه کسب نموده و این مسئله مورد تاکید مدیرکل یونسکو قرار گرفته است.  
 
وی در ادامه افزود: در ملاقاتی که به همراه وزیر آموزش و پرورش با مدیرکل یونسکو داشته‌ایم توفیقات جمهوری اسلامی ایران در تحقق آموزش برای همه برای ایشان شده بود.  
 
مهرمحمدی همچنین اضافه کرد: ما معتقدیم که آموزش برای همه در دهه بعد از سال ۲۰۱۵ میلادی باید در کانون توجه یونسکو و مراجع جهانی باقی بماند زیرا در ایران و در بسیاری از کشورهای دنیا اهداف ۶گانه به خصوص در مباحث آموزشی همچنان موضوعیت دارد.  
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در ایران آنچه پیش از همه مهم است‌‌ همان چیزی است که موضوع این نشست را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: پروژه دانشگاه فرهنگیان را با همین چشم انداز تاسیس نموده این البته این پروژه هنوز ناتمام و در آغاز راه است.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: در ملاقاتی که با مدیر کل یونسکو داشته‌ایم گفته شد: یونسکو نقش رهبری جهانی خودش را در زمینه ارتقای تربیت معلم به درستی ایفا نکرده است.  
 
مهرمحمدی با اشاره به اینکه پیشنهاد کردم که در دو گام یونسکو نقش رهبری جهانی خودش را در حوزه تربیت معلم بهتر ایفا کند افزود: نخست با تاسیس شبکه جهانی معلم با استفاده از ۱۵ کرسی فعال تربیت معلم و دیگری با تبدیل این شبکه به یک نهاد تخصصی را پیشنهاد نمودند.  
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در صورت تصویب تقاضایش شانزدهمین کرسی یونسکو در حوزه تربیت معلم را تاسیس خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار