معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ديوار، سقف و كف جايگاه در صورت امكان از موادي مانند سنگ، آجر وسيمان ساخته شود تا امكان زندگي حشرات و ميكروب ها در جايگاه كم وتميز كردن و ضد عفوني كردن راحت تر باشد.

غفورعبداللّهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: اين جايگاه بايد محيطي آرام و دور از هر نوع ناراحتي را براي دام به وجود آورد.

وی تشریح کرد: زميني كه براي جايگاه دام انتخاب مي شود بايد از زمين هاي اطراف بلندتر و يا هم سطح آن باشد تا از ورود آب هاي جاري به محل نگهداري دام ها جلوگيري شود.

عبداللّهی ادامه داد: ساختمان جايگاه دام بايد طوري ساخته شود كه از نور خورشيد به مقدار زيادي استفاده شود، تابيدن نور خورشيد به بدن دام ها و جايگاه بسيار مفيد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ساختمان جايگاه بايد طوري ساخته شود كه از وزش بادهاي فصلي به داخل جايگاه جلوگيري شود، همچنين مسير وزش باد هميشه از طرف خانه ها به سمت جايگاه باشد.

وی اظهار داشت: براي اين كه دام ها توليد خوبي داشته باشند، بايد شرايط و امكانات لازم را براي آنها تهيه كنيم، يكي از اين شرايط ساختن جايگاهي است كه در آن اصول فني براي پرورش دام وجود داشته باشد.

عبداللّهی تاکید کرد: بايد تعدا دام ها و بزرگي جايگاه با هم هماهنگ باشد به عبارتي تعداد دام با مساحت جايگاه تناسب داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جایگاه ، دام ، ضرورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.