گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که زندگی در محیط‌های اجتماعی شلوغ، از مهمترین دلایل شیوع گال و گسترش این بیماری در جهان در چند دهه اخیر بوده است.

موسی رحمانی نژاد کارشناس ارشد انگل شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: گال نوعی بیماری عفونی خارش‌دار است که شیوع زیادی در سراسر جهان دارد. 

وی با بیان اینکه خارش نشانه مهم بیماری گال است، اظهار داشت: بروز ضایعات پوستی قرمز رنگ و برجسته، تورم موضعی،بثورات جلدی و مشکلات زیر پوستی از دیگر علائم گال است. 

رحمانی نژاد تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند، که زندگی در محیط‌های اجتماعی‌ شلوغ، از مهمترین دلایل شیوع گال و گسترش این بیماری در جهان در چند دهه اخیر بوده است. 

وی یادآور شد: استفاده مشترک از لوازم و وسایل، خوابیدن در یک بستر و انتقال از راه لباس و وسایل آلوده و همچنین قرار گرفتن در اماکن شلوغ از جمله مهدهای کودک و مدارس، از دیگر راههای انتقال بیماری گال است. 

رحمانی نژاد در خصوص راههای پیشگیری از گال نیز گفت: رعایت بهداشت فردی و نظارت روزانه، پرهیز از استفاده مشترک از لوازم و وسایل، عدم استراحت در محیط‌های غیر بهداشتی و پرهیز از تماس با افراد آلوده، از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری گال است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار