این مجموعه به مساحت 200 هکتار برای شهروندان زنجانی آماده خواهد شد و بعد از آماده‌سازی ابه عنوان منطقه تفریحی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  با بیان این مطلب  گفت :در سال‌های اخیر شاهد غفلت زیادی برای رشد و توسعه این منطقه بوده‌ایم؛ اما تلاش می‌کنیم این مجموعه به بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی و رفاهی  شهروندان زنجانی تبدیل شود.

اسکندری به حوزه آبخیز سلمانلو در جنوب زنجان اشاره کرد و افزود: این مجموعه به مساحت 200 هکتار برای شهروندان زنجانی آماده خواهد شد و بعد از آماده‌سازی این مجموعه به عنوان منطقه تفریحی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول به وضعیت موجود و برنامه‌ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد :این مجموعه نیازمند تقویت زیرساخت‌ها است و  در این راستا ساخت سرویس بهداشتی، آلاچیق و توسعه جنگل‌کاری در دستور کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در 6 ماه آینده نسبت به توسعه زیرساخت‌ها اقدام می‌شود، ادامه داد : تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه این مجموعه امکان مناسبی برای تفریح و گردشگری زنجان در سمت جنوب خواهد بود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه  زنجان از لحاظ تفرجگاهی دارای محدودیت است تصریح کرد: وضعیت فعلی پاسخگوی نیاز مردم زنجان نیست و  این 200 هکتار بعد از آماده‌سازی و امکان بهره‌برداری موجب توسعه مکان‌های تفرجگاهی زنجان می‌شود.

اسکندری توسعه فضای سبز و اراضی منابع طبیعی در سطح استان را مورد تاکید قرار داد وخاطر نشان کرد: منابع طبیعی استان زنجان دارای چهار وظیفه اصلی است حفاظت از اراضی ملی، احیا، توسعه و بهره‌برداری از جمله این وظایف هستند./س


برچسب ها: آبخیز ، سلمانلو ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.