معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: باید در راستای به‌کارگیری ابزارهای فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.

امین رستم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اینکه ابزارهایی نظیر فیلم، رسانه مکتوب و مجازی، هنر و ... در حوزه فرهنگ فعال است، اظهار داشت: این ابزارها را باید به شکل خلاق و مبتکرانه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفت.

وی با اشاره به عمق حساسیت و نگرانی‌ مقاوم معظم رهبری در امور اقتصادی کشور گفت: همین که می‌بینیم رهبری در سال‌های گذشته برای انتخاب شعار سال از عنوان اقتصاد استفاده می‌کنند، باید به حساس و خطیر بودن موقعیت‌مان اذعان کنیم.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای شکوفایی اقتصادی کشور گام برداشته و برای تحقق یافتن آن بسترهای فکری، فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنیم.

این فعال فرهنگی توجه، تامل و تدبر اساتید دانشگاهی و دانشجویان در این حوزه را خواستار شد و گفت: راه‌کارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رهبری در زمینه خصوصی‌سازی یا اصل 44 قانون اساسی باید به دغدغه مدرسان دانشگاه تبدیل شود.

رستم‌زاده پویایی ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی را در سایه تعاملات اقتصادی ولی در چارچوب فرهنگ ایران اسلامی امری امکان‌پذیر دانست، خاطرنشان کرد: برای اینکه از نظام اقتصادی هوشمندی برخوردار شویم، باید از توان علمی متخصصان، نخبگان و دارندگان طرح‌های استراتژیک استفاده کنیم.

این مدرس دانشگاه با اظهار به اینکه بازوان اقتصادی کشور را با ابزارهای فرهنگی و به شکل جهادگونه می‌توان ترمیم و صیقل داد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از قابلیت‌های گسترده‌ای در همه ابعاد برخوردار است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تاکید کرد: می‌توان در حوزه اقتصاد، ایران اسلامی را به یک کشور الگو برای همه کشورهای دنیا به ویژه ملل مسلمان تبدیل کرد/ش.

برچسب ها: اقتصاد ، فرهنگی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.