"یوری وروبیوف"نایب رئیس سنای روسیه گفت: اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، مانع حل و فصل بحران اوکراین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، نایب رئیس سنای روسیه گفت: تهدیدهای آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در 28 آوریل، مانع حل و فصل بحران اوکراین است.  

"یوری وروبیوف" نایب رئیس شورای فدراسیون(مجلس سنا) روسیه روز شنبه 26 آوریل گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا اقدامی در مسیر مخالف هستند. ما این اقدامات را در گذشته نیز دیده ایم. این تصمیم در 21 فوریه اتخاذ شد و لهستان، آلمان و فرانسه تضمین کنندگان آن بودند و یک پروتکل امضا شد ولی هرگز اجرایی نشد. سپس روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین در ژنو گردهم آمدند و تصمیماتی را اتخاذ کردند ولی هیچ کس قصد اجرا کردن آنها را ندارد.

وروبیوف که به عنوان یکی از روسای گروه دوستی بین پارلمانی سوئیس- روسیه به این کشور سفر کرده، معتقد است: کی‌یف مسئول اصلی این مسئله است.

وی افزود: این توافق باید توسط اوکراین شود، کشوری که تمام این رخدادها در آن اتفاق می‌افتد اما تمام تحریمها علیه روسیه اتخاذ می‌شود که هرگز شفاف نیستند.  

وروبیوف گفت: هر تصمیمی تنها روند حل و فصل را پیچیده می‌کند و هیچ فایده ای ندارد. فکر نمی‌کنم این یک راه منطقی باشد و من هیچ منطقی در این تصمیم‌ها نمی‌بینم و مضر هستند.

سفرای 28 کشور اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل که 28 آوریل برگزار خواهد شد، قصد دارند لیست سیاه مربوط به روسیه را گسترش دهند.

پیشتر یکی از مقامات دولت آمریکا گفت: واشنگتن ممکن است در همان روز تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند و این تحریم‌ها با اروپا هماهنگ خواهد بود ولی الزاما یکسان نیستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار