"سباستین کورتز" وزیر امور خارجه اتریش که جوان ترین رییس دستگاه دیپلماسی در دنیا است، دقایقی پیش با استقبال مقامات وزارت خارجه کشورمان از طریق پرواز ایران ایر از وین وارد تهران شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاارن، "سباستین کورتز" وزیر امور خارجه اتریش که جوان ترین رییس دستگاه دیپلماسی در دنیا است، دقایقی پیش با استقبال مقامات وزارت خارجه کشورمان از طریق پرواز ایران ایر از وین وارد تهران شد.

وی که به دعوت رسمی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان برای سفری دو روزه به تهران آمده است فردا(یکشنبه) با همتای خود در خصوص مسایل منطقه ای، بین المللی و هسته ای بحث و گفت و گو می کند.

همچنین پس از این دیدار دوجانبه ، نشست مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه ایران و اتریش با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار می شود که پاسخگوی سووالات خبرنگاران خواهند بود.

وی همچنین در طول سفر با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت و گو می کند.

گفته می شود این سفر در راستای فراهم ساختن مقدمات سفر هاینتس فیشر رییس جمهور اتریش به تهران انجام شده است.

کورتز که تنها 27 سال دارد از سال 2013 مسند وزارت خارجه اتریش را به عهده گرفته است. وی کم سن ترین عضو کابینه اتریش و نیز وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود.

کورتز از سال 2009 به عنوان مسوول اداره جوانان در حزب خلق اتریش فعالیت کرد و در سال 2011 هم به عنوان نماینده منطقه وین پایتخت اتریش به مجلس راه یافته بود. وی در همین سال به عنوان وزیر امور پیوستن به اتحادیه اروپا منصوب شده بود.


انتهای پیام /
برچسب ها: وزیر ، امورخارجه ، اتریش ، تهران ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار