کاتوزیان گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با شعار "پژوهش فناورانه، محور توسعه پایدار" با ارایه 40 طرح برتر فناوری و امضاء چندین تفاهم نامه و قرارداد با طرف‏‌های داخلی و خارجی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید رضا کاتوزیان، با اشاره به همسویی پژوهشگاه با سیاست‏‌های کلان صنعت نفت  گفت: این مرکز امسال گزیده ای از دستاوردهای فناورانه خود را  با رویکردی نوین در سه بخش "تولید و استفاده بهینه از ذخایر راهبردی نفت و گاز"، "ارایه و توسعه فناوری‏های نوین در صنایع" و "توسعه پایدار با صیانت از منابع " فعالیت‏ های اساسی خود را در نوزدهمین نمایشگاه در معرض دید علاقه‏ مندان قرار خواهد داد.

وی افزود: در همین راستا پژوهشگاه صنعت صنعت نفت آخرین پیشرفت‏‌ها، دستاوردها و نتایج حاصله از فعالیت‏‌های محققان و پژوهشگران این مرکز را در قالب 40 طرح برتر فناورانه ارایه خواهد کرد. 

کاتوزیان از طراحی اولین پایلوت ازدیاد برداشت در کشور، مدل سازی سه بعدی و تعیین سیستم‏‌های هیدروکربنی در خلیج فارس و دریای عمان، طراحی پالایشگاه‏ های کوچک کاندنسیت، طراحی پایه واحد بازیافت گوگرد، طراحی و توسعه سامانه مایکرو CHP و ارایه راهکار جهت کنترل و کاهش خوردگی به عنوان مهم‏ترین طرح‏های ارایه شده در این نمایشگاه نام برد.

رییس پژوهشگاه با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت ایران به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت  تا امروز توانسته است فناوری‏‌های زیادی را خلق و بومی سازی کند، گفت: با این حال، وجود ظرفیت‏هایی در صنعت نفت می‏تواند پای شرکت‏‌های دانش بنیان را به عرصه تجاری سازی باز کند. در همین راستا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی؛ توافقنامه مشارکت با بخش خصوصی برای تاسیس سه شرکت دانش بنیان به امضاء خواهد رسید که به این ترتیب تعداد شرکت‏‌های دانش‏‌بنیان این مرکز به چهار شرکت افزایش می‏‌یابد.

گفتنی است علاوه بر توافقنامه‏‌ها با شرکت‏‌های دانش بنیان، در حاشیه این نمایشگاه به منظور رفع نیاز‏های پژوهشی و تحقیقاتی صنعت و واحد‏های عملیاتی چندین تفاهم نامه‏ و قرارداد داخلی و خارجی در غرفه پژوهشگاه با دیگر شرکاء امضاء خواهد شد که از مهم ترین آنها می توان به امضاء قرارداد پردیس‏های پژوهشی این مرکز با شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت مناطق مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب، مدیریت اکتشاف، ملی حفاری، شرکت ملی گاز، خطوط لوله و مخابرات ، پالایش و پخش و چند طرف خارجی اشاره کرد.

همچنین رونمایی از اولین پورتال چهار زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، روسی) حوزه نفت و گاز با حضور دکتر نعمت الهی رییس اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در دستور کار این مرکز قرار دارد؛ در همین راستا واحد خبر و ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت امسال به صورت متمرکز برای اولین بار در راستای اطلاع رسانی از آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای پژوهشگاه و پوشش رویدادها به صورت آن لاین فعالیت می کند.

خاطر نشان می شود از روز 16 اردیبهشت سال جاری تمامی اخبار، گزارشات، مصاحبه ها و تصاویر خبری تا پایان نمایشگاه بر روی وب سایت این مرکز به آدرس www.ripi.ir برای عموم علاقه مندان موجود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار